Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Köpa som företag, dealextreme?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95765
    Sniffe
    Deltagare

    Har hittat endel intressanta grejer på dealextreme.com som jag tycker verkar intressanta för min framtida webbshop. Hyffsade priser, och gratis frakt.. Men hur gör man om man vill beställa som företag via dom? Har sett deras andra sida (volumerate) men hade inte tänkt beställa så många artiklar åt gången.

    När man blir medlem på DX så skriver man ju bara in Mejl, Nickname, Namn, Adress och lösenord, går det göra så att man har ett företags paypal konto man handlar genom utan att det blir några konstigheter?

    #120776
    jockesoft
    Deltagare

    Prova med att kontakta dem så kan de säkert svara på din fråga. Olika leverantörer har olika processer för hur man som företag skall beställa via dem.

    #120777
    Joel
    Deltagare

    Kolla gärna in denna tråd innan du börjar handla på DX.

    #120793
    Sniffe
    Deltagare

    Ja det såg ju inte så positivt ut längre enligt tråden.. Har hittat ett par “syster”sidor till DX också, som verkar ha bättre priser och bulkorders på samma sida.. Är ändå sugen på att beställa och prova, men man vill ju att det ska funka bra med tull, moms osv, och att grejerna kommer till företaget och inte mig som privatperson.

    #120794
    Joel
    Deltagare

    Det är i princip samma skräp allihopa… många ggr är det samma företag som driver flera olika sidor.

    De produkter du får hem går inte att sälja, det är oftast av bristande kvalitet, fula förpackningar och inte allt för sällan saknas det prylar.

    Dessutom blir inte priset särskilt attraktivt med tull och moms som tillkommer när du importerar större mängder (> fler än 1 produkt).

    DX är bra om man som privatperson är snål och vill köpa en usb-laddskabel till sin iPhone för under en dollar. Som leverantör till en webbshop är det inget vidare alternativ.

    Mitt tips är att leta leverantörer inom EU-området.

    #120795
    Sniffe
    Deltagare

    Tack för snabba svar, ska försöka hitta någon bra återförsäljare med både hyffsade priser och frakter (hittills har frakten kostat halva ordervärdet på de sidor jag kollat).

    Det bästa med dealextreme var ju att dom hade det mesta, har då inte hittat någon sån sida i EU, utan blir nog till att beställa från massa olika!

    #120796
    Parvelito
    Deltagare

    Vad är det för typ av varor du skall ha? Jag kollade på det jag säljer, tillbehör till hemelektronik, och jag blev inte särskilt imponerad av priserna ens före frakt & tull. Det mesta köper jag billigare i Sverige, fraktfritt till mig dagen efter beställning och med 30 dagar netto som betalningsvillkor. Visst fanns det några saker som stack ut och var billigare, men då kanske man kan ana att man prutat en del på kvaliteten.

    #120834
    Henrik_G
    Deltagare

    Har handlat endel hos dem för eget bruk men det är alltid en chansning. Hälften av gångerna har det varit rent skräp. Resten av gångerna har det varit okej. Köper man något med sladd verkar det alltid vara engelsk eller amerikansk kontakt.
    Läs produktrecensionerna innan du beställer men ta inte för givet att du får samma produkt som övriga beställare fått. De ändrar rätt ofta.

    #121965
    Sniffe
    Deltagare

    Okej de var synd, för dom hade ju en hel del med roliga grejer! Finns det någon sådan sida i EU?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.