Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Ny oseriös site – någon som vet mer?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 54 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96327
    slipskungen
    Deltagare

    Hej,

    Som seriös e-handlare känns det inte kul när någon ger en offentlig dålig feedback. Detta tycks nu någon tagit ordentligt fasta på. Har inte sett sidan innan vi fick ett mail därifrån att vi nu låg uppe på den.

    När jag gick in där kunde jag läsa om en kund som sade sig inte beställt något och ändå låg på inkasso. Detta utan att i så fall hört av sig till oss?

    När jag tittade runt lite mer såg jag massor av yttranden om flera hundra aktörer i en riktigt vass ton. Jag kom snart fram till att de själva sitter och skriver en massa skit.
    Det finns bara ett sätt att få bort det fula som skrivits och det är att skicka ett SMS som kostar 200 kronor. Då tar de plötsligt bort inlägget. Så oseriöst
    Känns som att det borde vara kriminellt, men jag vet inte…. Lite som en slags utpressning.

    Om någon vet mer om denna sida patrask.se får ni gärna kontakta mig på johan@slipskungen.se
    Vi kan gärna göra gemensam sak i detta om ni också drabbats. Men betala inte. Då göder vi bara en cancersvulst.
    Domänen står på en fredrik johansson. Registrerad 6 Aug – så han har jobbat snabbt. Det är allt jag har. På sidan är det givetvis bara ett kontaktformulär

    #125431
    Plastskivor
    Deltagare

    Det var en väldigt fin och nyanserad site.
    Man kan bla läsa: “TV4 är en urdålig tv kanal med motbjudande dåliga nyhetssändningar, program,jounalister, reportrar…. urdåligt..”

    Tror ni att 4:an kommer att pynta tvåhundringen?

    #125433
    enat
    Deltagare

    @Plastskivor 22564 wrote:

    Det var en väldigt fin och nyanserad site.
    Man kan bla läsa: “TV4 är en urdålig tv kanal med motbjudande dåliga nyhetssändningar, program,jounalister, reportrar…. urdåligt..”

    Tror ni att 4:an kommer att pynta tvåhundringen?

    Haha, det var väl kanske lite överdrivet, men inte helt långt från sanningen =)

    #125435
    Stampelstugan
    Deltagare

    Men herregud, oseriös var ordet! Gick in på shopping och ser att någon (Fredrik Johansson?) dissat Ullared (som för övrigt är en ort, butiken heter Ge-Kås) och jag kan där rösta på omdömet med följande alternativ:

    1. Stämmer bra
    2. Stämmer mycket bra
    3. Jag har drabbats mycket värre än så
    4. Företaget borde stängas ner

    Vilka vettiga alternativ, vad är de för fjant som startat den här sidan?! Det bästa som kan hända är bara att den inte sprids… Och min magkänsla säger att det här borde vara olagligt, men det är det säkert inte 😡

    #125438
    dunken
    Deltagare

    Hej

    Jag var precis på väg att skriva här angående detta. Men som Slipskungen säger så fick vi ett mail om att vi var med och att man kan ta bort företaget mot 200kr.
    Har inte något emot negativ kritik om den skulle stämma men detta är inte okej. Utpressning och ska ni göra något så ställer jag mig helt bakom och ni når mig på info@dunken.se.

    #125439
    pyhobby
    Deltagare

    Det är absolut olagligt, det vågar jag sätta mitt bästa kantarellställe på.

    Men om det ska gå att komma åt beror det nog mycket på hur “slipad” nissen bakom sidan är.

    Jag har dålig koll, men kanske man borde ta bort domännamnet i översta inlägget så inte personen i fråga själv kan hitta denna tråden eller?

    #125440
    friedrich
    Deltagare

    Detta var verkligen ett lågvattenmärke.
    Det är dock inte olagligt att uttrycka negativa kommentarer om företag.
    Att få denna sida stoppad på ett eller annat sätt håller jag för mindre troligt.
    Det är uppenbart att ägaren själv gjort kommentarerna, men försök att bevisa det!
    På sikt lär dessutom det komma till lite kommentarer från vanliga konsumenter.

    Att betala är naturligtvis inte en väg att gå.

    #125441
    JockeA
    Deltagare

    Hmm…polisanmälan?

    Kan det verkligen vara lagligt att ta betalt för att bli borttagen från sidan? Vet inte riktigt hur de skulle försvara det rättsligt? De skulle kunna säga att det är en typ av administrationsavgift eftersom att det tar tid att ta bort inläggen osv, men om de hävdar det faller ju hela idén med sidan…

    Problemet är som sagt att bevisa att det är de som har skrivit inläggen, men även om man inte kan det borde de bryta nån lag. Det är ju som en typ av utpressning.

    #125442
    pyhobby
    Deltagare

    Utpressning är det nog inte om man inte hotar med ytterligare negativa omdömen i alla fall. Däremot är det ju glasklart bedrägeri, sen gäller det att bevisa att nissepisse har gjort allting, där spricker det ju antagligen.

    #125445
    danielandersson
    Deltagare

    Det känns ju spontant som att man borde kunna polisanmäla det hela för förtal och kanske utpressning (med tanke på SMS-“möjligheten”)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 54 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.