Hur hanterar ni support? - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-02, 08:53
Mortfiless avatar
Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad
Nyfödd
Hur hanterar ni support? mortfiles.se
Hur hanterar ni support? Brightstep AB
Hur hanterar ni support? @jimiwikman

Reg.datum: okt 2010
Mortfiles is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via ICQ till Mortfiles Hur hanterar ni support?
Exclamation Hur hanterar ni support?

Jag har ganska länge varit lite nyfiken på hur E-handlare hanterar support eftersom jag som kommer från Hosting branschen är mer eller mindre van vid så kallade ticket system för hantering av ärenden och det verkar väldigt få E-handlare använda?

Kör ni med kontaktformulär enbart eller har ni det kopplat till ett ärendehanteringssystem i backend på något sätt?

När ni kommer upp i volymer och får mer kommunikation via supporten skulle det inte vara enklare att ha en samlad historik för varje kontakt, eller känns det lättare med email?

Jag är riktigt nyfiken faktisk!

Gammal 2011-09-02, 09:03
Kodmyrans avatar
Kodmyran Kodmyran är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Hur hanterar ni support? tvålshoppen.se och grundare av ett antal, swecat, gardenhome, doftljusbutiken mfl
Hur hanterar ni support? Kodmyran AB
Hur hanterar ni support? @KodmyranKatrin

Reg.datum: mar 2009
Kodmyran will become famous soon enoughKodmyran will become famous soon enough
Hur hanterar ni support?
Standard

KAYAKO :-), men så länge man inte har jättevolymer klarar man sig rätt långt på vanlig e-post

Driver hus-modern.se samt Nostalgiska.se som hobby och testbutiker till vår plattform, samt är grundare av ett antal tidigare butiker numera sålda
Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 09:08
Parvelitos avatar
Parvelito Parvelito är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Hur hanterar ni support? N/A
Hur hanterar ni support? Parvelito AB

Reg.datum: apr 2009
Parvelito has a spectacular aura aboutParvelito has a spectacular aura aboutParvelito has a spectacular aura about
Standard

Så länge jag är liten så gör jag det med kundens bästa för ögonen. Vill denne ringa, maila, SMS:a, skriva brev eller använda formulär så är det upp till denne, jag bangar inte för något så länge folk kan tänka sig att ringa på något så när normala kontorstider.
Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 09:36
Mortfiless avatar
Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad
Nyfödd
Hur hanterar ni support? mortfiles.se
Hur hanterar ni support? Brightstep AB
Hur hanterar ni support? @jimiwikman

Reg.datum: okt 2010
Mortfiles is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via ICQ till Mortfiles Hur hanterar ni support?
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kodmyran Visa inlägg
KAYAKO :-), men så länge man inte har jättevolymer klarar man sig rätt långt på vanlig e-post
Kayako är en favorit, men det finns gratis alternativ som inte går av för hackor heller Frågan är bara hur kunden upplever skillnaden mellan ett ärendehanteringssystem och ett kontaktformulär...

Citat:
Ursprungligen postat av Parvelito Visa inlägg
Så länge jag är liten så gör jag det med kundens bästa för ögonen. Vill denne ringa, maila, SMS:a, skriva brev eller använda formulär så är det upp till denne, jag bangar inte för något så länge folk kan tänka sig att ringa på något så när normala kontorstider.
Hur ser det ut i din verksamhet, kommer det in många förfrågningar på mail eller föredrar folk att ringa? Jag kan tänka mig att support inte är lika affärskritiskt eftersom snittordervärdet inte är så högt i ditt fall?

--

Ett ärendehanteringssystem innebär en investering för företaget som har det och det kan upplevas både positivt och negativt för besökaren beroende på kundkrets. Vissa butiker kan räkna med en ökning av besökarens förtroende, dvs känslan att butiken lagt ner tid och pengar på att erbjuda en bra service.
Gammal 2011-09-02, 09:41
danielanderssons avatar
danielandersson danielandersson är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Hur hanterar ni support? iPhonebutiken.se
Hur hanterar ni support? Skogstrollen AB
Hur hanterar ni support? @iphonebutiken

Reg.datum: jun 2009
danielandersson has a spectacular aura aboutdanielandersson has a spectacular aura aboutdanielandersson has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mortfiles Visa inlägg
Kayako är en favorit, men det finns gratis alternativ som inte går av för hackor heller Frågan är bara hur kunden upplever skillnaden mellan ett ärendehanteringssystem och ett kontaktformulär...
Vi har kontaktformulär som skickar in mail till Kayako, så kunden ser inte ärendesystemet förrän vi svarar.

Ingen har klagat än så länge och vi hanterar ärenden SÅ otroligt mycket smidigare och bättre nu, så alla är glada
Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 09:46
Jimmy Öström Jimmy Öström är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Hur hanterar ni support? silentswede.se
Hur hanterar ni support? SilentSwede AB

Reg.datum: jan 2011
Jimmy Öström will become famous soon enough
Standard

Mycket bra fråga Jimi.

Men jag spinner vidare.

Är http://www.kayako.com/ the shit?

Jag såg detta första och som jag trodde sista gången när jag var hos http://www.iphonebutiken.se/ och det verkade helt sjukt bra tyckte jag.

Jag har G-mail idag och det funkar väl okej, men vi får mer och mer mail och jag vet inte vad vi snittar (kanske man kan se i G-mail??????) men skulle tippa ca 30 mail om dagen i snitt.

Så är http://www.kayako.com/ något för mig och min verksamhet?

Nästa fråga, om man har flera olika företag kan detta då känna av detta och skicka olika signaturer osv osv osv?
Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 09:48
danielanderssons avatar
danielandersson danielandersson är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Hur hanterar ni support? iPhonebutiken.se
Hur hanterar ni support? Skogstrollen AB
Hur hanterar ni support? @iphonebutiken

Reg.datum: jun 2009
danielandersson has a spectacular aura aboutdanielandersson has a spectacular aura aboutdanielandersson has a spectacular aura about
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Öström Visa inlägg
Är http://www.kayako.com/ the shit?

Jag såg detta första och som jag trodde sista gången när jag var hos http://www.iphonebutiken.se/ och det verkade helt sjukt bra tyckte jag.

Jag har G-mail idag och det funkar väl okej, men vi får mer och mer mail och jag vet inte vad vi snittar (kanske man kan se i G-mail??????) men skulle tippa ca 30 mail om dagen i snitt.

Så är http://www.kayako.com/ något för mig och min verksamhet?

Nästa fråga, om man har flera olika företag kan detta då känna av detta och skicka olika signaturer osv osv osv?
Vi är väldigt nöjda, utan tvekan. Snittar på över 30 mail per dag, vilket aldrig skulle gå att hantera av 6 pers om man använde (g)mail.

Känna av olika företag osv? Tror inte det, vi har en installation/licens per butik.
Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 09:52
fotofyndets avatar
fotofyndet fotofyndet är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Hur hanterar ni support? fotofyndet.se
Hur hanterar ni support? Fotofyndet Nolema
Hur hanterar ni support? @chhagglund

Reg.datum: nov 2009
fotofyndet will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till fotofyndet
Standard

Vi har inte så många supportfrågor men vi får dem främst via e-postforumläret i shopen. Vissa ringer, och då försöker vår ordermottagning (=sambon) svara efter bästa förmåga, annars ringer jag upp kunden.

När det gäller det som Parvelito säger om att ringa under någorlunda normala kontorstider så har jag kommit bit på väg i min sjukdomsbild nu och svarar inte på firmanumret vilken tid på dygnet som helst.
Gammal 2011-09-02, 09:54
Inventarie på Ehandel.se

Standard

Okej.

Men då måste ni in och svara från olika adresser eller kan man ha " allt i ett".

Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg

Känna av olika företag osv? Tror inte det, vi har en installation/licens per butik.
Svara med citat
Annons
Gammal 2011-09-02, 09:55
Inventarie på Ehandel.se

Standard

Jag svarar inte i telefon om jag inte finns på jobbet, men sitter jag och arbetar till klockan 21,00 svarar jag om det ringer men inte annars.

Funkar inte i längden anser jag annars.

[QUOTE=fotofyndet;23255

När det gäller det som Parvelito säger om att ringa under någorlunda normala kontorstider så har jag kommit bit på väg i min sjukdomsbild nu och svarar inte på firmanumret vilken tid på dygnet som helst.[/QUOTE]
Svara med citat
Svara

Taggar
support, ärendehantering

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är