Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel En bok om hur man designar för e-handel – vad vill ni ha med?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97346
    Mortfiles
    Deltagare

    Jag sitter och tänker lite om hur en bok om hur man designar för ehandel och skulle gärna vilja höra vad du som ehandlare skulle vilja veta? Är det några speciella delar av en webbshop som du vill veta mer om hur man designar eller är det något du alltid undrat men aldrig fått svar på?

    #136007
    Parvelito
    Deltagare

    Jag tror jag skulle kunna skriva en hel bok med frågor, teser, löst grundade påståenden, invändningar mot sakers rådanden och försök att klargöra samma sakers varanden. :-)

    Men skall ja ta det viktigaste så skulle jag vilja att du berättar att det behövs kontraster för att saker skall gå att urskilja, att text är tänkt att hjälpa den som tittar på sidan, inte hjälpa Google att ranka sidan högre och att män och kvinnor, unga och gamla inte ser på sidor på riktigt samma sätt. Klarar du dessutom av att visa praktiskt hur man bygger på en sida med information från en liten smartphoneyta till en stor 24″ skrivbordsskärm på ett logiskt sätt så skall jag be om att få förhandsbeställa ett exemplar av den där boken.

    #136019
    Darling
    Deltagare

    Hur en bra förstasida ska se ut. Jag ska göra om min site (den är för röd nu) och klurar mycket på hur förstasidan ske se ut för att passa både nya kunder och återkommande kunder. Innehålla massa info och ändå vara stilren utan en massa plotter.

    #136023
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Den svåraste delen känns spontant som kassan, ett bra kassaflöde, och vad tänka på där.
    och boken den vet du att jag vill korrläsa ;-), så jag får ta del av alla bra knep först

    #136025
    Joel
    Deltagare

    @Kodmyran 34331 wrote:

    Den svåraste delen känns spontant som kassan, ett bra kassaflöde, och vad tänka på där.

    Håller med ! (och 11 tecken)

    #136028
    DavidWigg
    Deltagare

    Köp- och Lägg i varukorgenknappen. Position, färg, storlek osv.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.