Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Kan man köpa originalparfymer från Asien?

Etiketter: , ,

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98352
    Lena1
    Deltagare

    Hej!
    Jag har jobbat med import och försäljning av parfymer. Jag har hittills importerat ifrån Europa men får ofta frågan om att köpa parfym från Asien, Indien m fl. Det viktigaste för mig är att parfymerna inte är kopior utan äkta. Så vet någon hur det ligger till med den saken? Och en fråga till som jag länge försökt hitta svar på: var någonstans, i vilka länder tillverkas parfymerna jag köper in från grossister i Europa?
    Mycket tacksam för svar från den som känner till det här.
    Med vänlig hälsning
    Lena Thunborg

    #147969
    Anton A
    Deltagare

    @Lena1 47415 wrote:

    Hej!
    Jag har jobbat med import och försäljning av parfymer till min webbshop i ett år. Jag har importerat hittills ifrån Europa men får ofta frågan om att köpa från Asien, Indien m fl. Det viktigaste för mig är att parfymerna inte är kopior utan äkta. Så vet någon hur det ligger till med den saken? Och en fråga till som jag länge försökt hitta svar till. Var någonstans, i vilka länder tillverkas parfymerna jag köper in från grossister i Europa?
    Mycket tacksam för svar för den som känner till det här.
    Med vänlig hälsning
    Lena Thunborg

    Nej, det tror jag är i princip omöjligt! Många parfymer från Kina har visats innehålla b.la. urin. Jag skulle aldrig någonsin köpa in parfymer från Kina!

    #147972
    Parvelito
    Deltagare

    Nej, man kan inte köpa annat än mer eller mindre skickligt gjorda förfalskningar av välkända parfymer i Kina. Det är lite tråkigt att de lägger så mycket möda på att kopiera istället för att utveckla egna varumärken.

    #148002
    bslask
    Deltagare

    Varför frågar du inte din leverantör/grossist vart produkten du köper ifrån dem tillverkas?

    #148132
    JohanR
    Deltagare

    Går ej, bara kopior i hela kina…

    Om du ska köpa direkt från tillverkaren så bör du tänka på att deras MOQ troligtvis inte är speciellt låga säkert minst 500. Så köper du 5 olika sorter från ett märke får du köpa jäkligt många :)

    Håll dig till grossister bara, lättast så om du inte vill bli en grossist själv.

    #148350
    fredriktrane
    Deltagare

    Just luktegott är lite speciellt. Jag diskuterade en ehandel med parallellimporterade varor (för visst finns äkta vara i andra länder!) med en kollega och hade ganska långtgående planer. Av olika anledningar så fullföljde vi aldrig.
    Det finns en marknad med avkodade parfymer. Det innebär orginalprodukt men det batchnummer som pekar på vilket land produkten egentligen skulle funnits i är borttaget. Parfymtillverkarna är benhårda motståndare till parallellimport och straffar distributören i respektive land om det hela kommer fram.
    Så; summerat är det nog mest kopior som florerar om de inte är avkodade (oftast sitter ett nummer i ett invik i plåt eller liknande vilket gör det svårt av avkoda)

    #148373
    PalMik
    Deltagare

    Jag trodde parfym hade typ x1000 (insert random högt nummer) påslag på tillverkningspriset och att handlarna bevaka dess distribution stenhårt och skydde e-handlare som pesten …

    Så man kan nog vara 99.99% säker på att erbjudanden till en enskild e-butik om att köpa parfymer från e.g. Kina är 100% förfalskningar.

    #148383
    Andreas
    Deltagare

    I Finland har vi endast en person som arbetar som parfymtillverkare, läste ett reportage om honom och det var en väldigt arbetsdryg process att ta fram en parfym och även att tillverka den. Killen hade långt över 10 000 olika burkar med olika ämnen och vätskor att blanda ihop parfymer av.

    Hans alster var otroligt dyra att köpa.

    Närmaste man kan jämföra är specialmediciner inom läkemedelsindustrin.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.