Tillstånd för att sälja egenvårdsprodukter, naturmedel, kosttillskott etc? - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-18, 12:26
Taddy Taddy är inte uppkopplad
Ny medlem
Tillstånd för att sälja egenvårdsprodukter, naturmedel, kosttillskott etc? ingen
Tillstånd för att sälja egenvårdsprodukter, naturmedel, kosttillskott etc? Xtrapuls

Reg.datum: okt 2012
Taddy is on a distinguished road
Standard Tillstånd för att sälja egenvårdsprodukter, naturmedel, kosttillskott etc?

Hej alla kloka! Är ny här, har inte hunnit gå igenom allt ännu (går det?).
Jobbar inom friskvårdssegmentet (friskvård, massage, hälsoprofilering mm) och har tänkt att även kunna erbjuda mina kunder vissa varor. Har då även tänkt komplettera detta med en webbutik, när jag ändå kommer ha produkterna hemma...
Så frågan är: Kan vem som helst börja sälja egenvårdsprodukter, naturmedel, kosttillskott etc? Eller behövs det någon form av tillstånd, godkännande etc?
Om jag får svar och inte reagerar så beror det på att jag ska iväg på ett kundmöte om 6 min.

Tack på förhand!
/ Taddy
Svara med citat
Annons

Gammal 2012-10-18, 13:09
OskarK OskarK är inte uppkopplad
Nyfödd
Tillstånd för att sälja egenvårdsprodukter, naturmedel, kosttillskott etc? ingen

Reg.datum: dec 2009
OskarK is on a distinguished road
Standard

Vet att när det gäller kosttillskott så var man tvungen att söka tillstånd eftersom det räknades som livsmedel. Hos mig sökte man det hos kommunen.
Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 13:23
Parvelitos avatar
Parvelito Parvelito är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
Tillstånd för att sälja egenvårdsprodukter, naturmedel, kosttillskott etc? N/A
Tillstånd för att sälja egenvårdsprodukter, naturmedel, kosttillskott etc? Parvelito AB

Reg.datum: apr 2009
Parvelito has a spectacular aura aboutParvelito has a spectacular aura aboutParvelito has a spectacular aura about
Standard

Man behöver i allmänhet tillstånd från kommunen för att sälja saker man stoppar i munnen.

När det kommer till sådant som naturmedel etc så är det lite krångligt med den exakta klassningen av varje preparat. Se t.ex. denna länk:
Vad är ett läkemedel? - Läkemedelsverket / Medical Products Agency
Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 16:03
Taddy Taddy är inte uppkopplad
Ny medlem
Tillstånd för att sälja egenvårdsprodukter, naturmedel, kosttillskott etc? Xtrapuls

Reg.datum: okt 2012
Taddy is on a distinguished road
Standard

Tack för svar!
Då är det kommunen som gäller.
Jag kommer nog inte att tillhanda hålla några "nya" produkter på naturmedelssidan, så det blir nog bara frågan om, från Läkemedelsverkets sida, kända naturmedel.
Som sagt, tack för svar. Inte alltid glasklart med att fatta vart man ska vända sej...
/ Taddy
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är