Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Mobilbutik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 39 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97312
    Liniver
    Deltagare

    Hej på er,

    Jag har kikat lite på Google Analytics och kommit fram till att ca 15% av all min trafik kommer från mobila enheter. Klart vanligast är iPhone följt av iPad.

    Detta föranleder mig till att börja fundera på att skaffa en koppling för att hantera mobila enheter, dvs en mobilversion av webbutiken.

    Är det någon mer där ute som har gjort detta? Tips? Ökar konverteringen?

    *edit: råkade skriva Adwords istälet för Analytics*

    #135701
    nordicwebteam
    Deltagare

    Tror definitivt att du ökar konverteringen om du gör detta rätt. :)
    Vad kör du för plattform?

    #135706
    Liniver
    Deltagare

    @nordicwebteam 33964 wrote:

    Tror definitivt att du ökar konverteringen om du gör detta rätt. :)
    Vad kör du för plattform?

    Just nu kör jag OpenCart men är på gång att migrera. Jag testar just nu Nordisk Ehandels lösningar inklusive mobilbutik och det verkar helt okej.

    #135739
    nordicwebteam
    Deltagare

    Okej, kör du open cart eller något annat open source system så finns det oftast färdiga mallar för mobilanpassning. dvs templates som klarar både mobil och vanlig webbläsare.

    Varför vill du byta plattform?

    #135769
    Anton A
    Deltagare

    Angående mobilbutik.
    Vi använder oss utav ebutik.se
    Deras mobilbutik är väldigt dyr.
    En startavgift på 5000kr + 995kr per månad. Detta medan Nordish E-handel tar 295kr per månad utan startavgift.
    Det känns ju sådär att behöva betala med för mobilbutiken än vad man gör för den “riktiga” :P

    #135771
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ja och den ingår om man kör med deras stora lösning. Vi har dock inte satt upp en mobil shop än av olika anledningar, men det kommer komma någon gång:confused::rolleyes:

    @skinza.se 34034 wrote:

    . Detta medan Nordisk E-handel tar 295kr per månad utan startavgift.

    #135774
    Anton A
    Deltagare

    @Jimmy Öström 34036 wrote:

    Ja och den ingår om man kör med deras stora lösning. Vi har dock inte satt upp en mobil shop än av olika anledningar, men det kommer komma någon gång:confused::rolleyes:

    Det är ju en riktigt schysst deal!
    Kommer dröja riktigt länge innan vi är redo att lägga 17000kr på ett års mobilbutik…. Personligen tycker jag att det är ett rån utöver dess like!

    #135776
    Liniver
    Deltagare

    Med andra ord så är Nordisk Ehandel ett ganska prisvärt alternativ. ;) Just nu lutar det åt att jag väljer NE som plattform. Anledningen till att jag vill byta från OpenCart är enkelheten. Det blir lite drygt att behöva köpa självklara saker såsom Snabbkassa, betalningsmoduler etc. Alternativet till att köpa diverse funktioner är att försöka koda in dem själv men jag känner att tid är en bristvara just nu ;)

    #135777
    Anton A
    Deltagare

    @Liniver 34043 wrote:

    Med andra ord så är Nordisk Ehandel ett ganska prisvärt alternativ. ;) Just nu lutar det åt att jag väljer NE som plattform. Anledningen till att jag vill byta från OpenCart är enkelheten. Det blir lite drygt att behöva köpa självklara saker såsom Snabbkassa, betalningsmoduler etc. Alternativet till att köpa diverse funktioner är att försöka koda in dem själv men jag känner att tid är en bristvara just nu ;)

    Det är ett mycket prisvärt alternativ!
    Sedan har nordisk ehandel en hel del funktioner ebutik.se inte har, t.ex. rabattkoder, merförsäljning etc. :)
    Fördelen med ebutik.se är att deras kassa är klockren, ingen registrering osv, utan man kommer endast till en sida! Ebutik ska ha ett plus i kanten för deras support också!
    Använder du dig av något affärssystem t.ex. Specter eller så är integrationen med Nordisk ehandel mycket billigare än ebutik. :)

    #135787
    JohanK
    Deltagare

    Surfar runt och handlar utan problem i min galaxy s2 utan problem, på flertalet butiker. Webläsaren har ju zoom hehe. Ser faktiskt inte problemet, men jag kanske är knäpp?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 39 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.