Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Webbutik – Tips!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100690
    AngelaLjungblad
    Deltagare

    Billigt, bra och lätthanterlig.

    Jag ska hjäpa en väninna att starta upp en webbshop för hennes inredningsbutik. Vi vill börja enkelt, givetvis låg kostnad, som ska hanteras av mig utanför mitt ordinarie jobb som copy online.

    Jag gissar på att hon initialt kommer att ha cirka 100-200 produkter.

    Har ni proffs något tips?

    Vad tror ni om Tictails?

    Hälsar
    angela

    #168371
    SWE52
    Medlem

    Du har säkert hört detta förr men ta en titt på Prestashop, då har du ett system som går att växa i, som är framtidssäkert och som dessutom innehålller alla funktioner du behöver som seriös ehandlare och som nybörjare. Det är Open source dvs tankar ner gratis. Många migrerar till prestashop när de går i taket med sina gamla lösningar. Jag talar av egen erfarenhet. Sedan finns andra open source plattformar också att titta på förstås. Mvh

    #168373
    HaBe
    Deltagare

    Hej
    Jag vill slå ett litet slag för Hemsida24
    Billiga och enkelt att bygga shopen.
    Kika gärna in på min sida Smycken för Män – igelberg.se
    Lycka till med hemsidan.
    Mvh. Håkan

    #168374
    NIklasN
    Deltagare

    Jag är ny inom ehandel, har nästan ingen kunskap om programmering och kör på liten budget också. Valde Magento som lösning (Open source) och än så länge har det fungerat väldigt bra, jag är själv lite förvånad över hur få som föreslår Magento här på forumet, men jag kanske har haft en ovanligt smärtfri upplevelse hittils!

    Det finns ett stort community, så kan du googla och är någorlunda tekniskt begåvad så kan du lösa många problem och hitta massa förbättringar/moduler gratis.

    Flexibiliteten är framförallt varför jag valde Magento. Det finns mängder med themes och templates om du inte vill designa sidan från grunden och du kan i de flesta fall ändra precis allt designmässigt.

    Paketlösningar för t.ex. betalningsfunktioner osv kan vara bekvämt, det får du ju inte med open source, men jag kör just nu Payson, Payson faktura och PayPal och det har varit helt smärtfritt att skriva avtal och integrera.

    Open source kan säkert vara lite risky business, men jag tycker det är skönt med flexibiliteten och “friheten”, t.ex. att kunna hålla allt till rörliga kostnader.

    #168375
    Fruktsam
    Deltagare

    Jag skulle inte rekommendera Tictail. Det må vara gratis att börja, men i nuläget är det en väldigt begränsad shop, och de tillägg som finns är alldeles för dyra i förhållande till vad man får.
    Bättre då att betala någon en liten slant för att sätta upp en opensource-lösning. Det blir billigare och mer flexibelt i längden.

    Min rekommendation skulle vara att köra antingen OpenCart eller WooCommerce. OpenCart är lite mer etablerat och har en större community och betydligt fler och billigare tillägg, WooCommerce har fördelen att det är en plugin till WordPress vilket många är bekanta med att jobba i.
    Både har ett bra urval av färdiga teman att använda som utgångspunkt.

    Men det är bra om ni försöker gå ner lite mer på detaljnivå vad ni har för krav och hur ni ser att ni kommer utvecklas i framtiden. Vilka betallösningar ska ni använda, ska ni ha flera språk etc.

    #168378
    Fru Bad
    Deltagare

    Om ni har swedbank så har de ett bra erbjudan med betallösning, webplattform etc.

    #168379
    Richie72
    Deltagare

    Välj från de klassiska stora hyrlösningarna som andra på forumet användet. Textalk, Talex, E-butik, Jetshop, Askås osv.

    Välj absolut inget bankalternativ och jag skulle också avråda från prestashop, magento osv om ni inte kan koda själva. Med en hyrlösning vet ni vad ni får, ni är “up and running” direkt och kan koppla på betalninglösningar utan problem.

    Då kan ni fokusera på försäljning och utveckling. Visst alla hyrlösningar har sina begränsningar men man kan sälja för många miljoner på dem ändå. Begränsningarna betyder oftast mindre för försäljningen än många verkar tro.

    #168381
    Magento
    Deltagare

    @Richie72 69760 wrote:

    Välj från de klassiska stora hyrlösningarna som andra på forumet användet. Textalk, Talex, E-butik, Jetshop, Askås osv.

    Välj absolut inget bankalternativ och jag skulle också avråda från prestashop, magento osv om ni inte kan koda själva. Med en hyrlösning vet ni vad ni får, ni är “up and running” direkt och kan koppla på betalninglösningar utan problem.

    Då kan ni fokusera på försäljning och utveckling. Visst alla hyrlösningar har sina begränsningar men man kan sälja för många miljoner på dem ändå. Begränsningarna betyder oftast mindre för försäljningen än många verkar tro.

    Fast Vaimo t.ex. kör ju hyrlösning med Magento och Prestaworks med Prestashop. Allt är inte svart eller vitt :).

    #168383
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag vill tipsa dig om texttalk, passar bra när man är i startupfas, det är billigt, har standardfunktionelitet och du slipper problem med att behöva kunna teknik och att kunna koda. Du kommer att växa ur den om du växer men det problemet är angenämt och kan tas då. Det viktiga är att komma igång enkelt och då är de bra

    #168388
    kontorsmagasinet
    Deltagare

    Tictail är ett utmärkt komplement till en fysisk butik, så att befintliga kunder lätt kan gå in och handla. Men det är mer begränsat om du ska driva mer extern trafik.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.