Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Produktrekommendationer på "lagt i varukorg"

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100951
    danielandersson
    Deltagare

    Söker efter snygga och bra implementationer av popup/lightbox som visar rekommendationer baserat på vad som lagts i varukorgen.

    Alltså, “Produkten har lagts i din varukorg. Andra kunder som köpt vad du har i din varukorg har även köpt …”

    #169990
    Tigern
    Deltagare
    #169991
    Sam
    Deltagare

    @danielandersson 71737 wrote:

    Söker efter snygga och bra implementationer av popup/lightbox som visar rekommendationer baserat på vad som lagts i varukorgen.

    Alltså, “Produkten har lagts i din varukorg. Andra kunder som köpt vad du har i din varukorg har även köpt …”

    Har nyligen fått ett erbjudande från Nosto som jobbar med det du eftersöker. De har även en månads gratis tryout. Jag har reggat mig men inte hunnit testa än. Nackdelen är att de vill ha en viss procent av det du säljer genom deras applikation.

    #169992
    danielandersson
    Deltagare

    @Sam 71742 wrote:

    Har nyligen fått ett erbjudande från Nosto som jobbar med det du eftersöker. De har även en månads gratis tryout. Jag har reggat mig men inte hunnit testa än. Nackdelen är att de vill ha en viss procent av det du säljer genom deras applikation.

    Implementationen är klar, jag behöver bara lite tips på hur jag ska snygga till den :)

    #169993
    danielandersson
    Deltagare

    @Tigern 71741 wrote:

    Du kanske har sett detta inlägg redan?

    E37 – Undersökning: Så ökade Leila och Länna Sport merförsäljningen i sina webbshopar med 25 % resp. 26 %

    Där fanns några tips, tack!

    Det svåra är att få fokus på “Du har lagt något i kundvagnen, gå nu till kassan!” när produkterna tar större plats (och har större bilder..)

    #170041
    danielandersson
    Deltagare

    @Tigern 71741 wrote:

    Du kanske har sett detta inlägg redan?

    E37 – Undersökning: Så ökade Leila och Länna Sport merförsäljningen i sina webbshopar med 25 % resp. 26 %

    Intressant, Länna har plockat bort rekommendationerna.

    Christoffer kanske kan upplysa?

    #170042
    danielandersson
    Deltagare

    Eller så missuppfattade jag det.. trodde alla körde rekommendationer vid “lagt i varukorg”, men Länna och Lampan kanske bara kör rekommendationer på produktsidan.. ?

    #170043
    basse1985
    Deltagare

    Det stämmer. Vi kör endast på produktsidan.

    Hundmat & Kattmat på nätet – Din närmaste djuraffär | animail.se är ett bra exempel på hur man kan köra det i “Lagt i varukorg”.

    Gillar dock inte att köra lightbox.

    Animail har förvisso mobilanpassad sida.

    #170045

    @danielandersson 71797 wrote:

    Intressant, Länna har plockat bort rekommendationerna.

    Christoffer kanske kan upplysa?

    Vi (de) körde det förut, men det gav faktiskt inga resultat (med den implementationen iallafall). Vi körde ett tag “manuella” rekommendationer, och då funkade det helt OK – men så fort vi började med helt automatiska rekommendationer blev det rätt överflödigt på en mängd produktgrupper där det helt enkelt inte finns tillbehör. Alltså, en cykel har ju givetvis massor av tillbehör, men när man köper en cykelpump blir det rätt larvigt att visa upp “ska du inte köpa en cykel också”. Samma problem finns med kläder, skor osv.

    Det skulle förstås gå att styra med pris osv, men det gjordes inte. Kan dock tänka mig att det blir mycket mer naturligt med ert sortiment.

    #170067
    danielandersson
    Deltagare

    @Christoffer Tyrefors 71803 wrote:

    Vi (de) körde det förut, men det gav faktiskt inga resultat (med den implementationen iallafall). Vi körde ett tag “manuella” rekommendationer, och då funkade det helt OK – men så fort vi började med helt automatiska rekommendationer blev det rätt överflödigt på en mängd produktgrupper där det helt enkelt inte finns tillbehör. Alltså, en cykel har ju givetvis massor av tillbehör, men när man köper en cykelpump blir det rätt larvigt att visa upp “ska du inte köpa en cykel också”. Samma problem finns med kläder, skor osv.

    Det skulle förstås gå att styra med pris osv, men det gjordes inte. Kan dock tänka mig att det blir mycket mer naturligt med ert sortiment.

    Ah, tack!

    Kör ett A/B nu för att se om det kan hjälpa oss.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.