Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Varning för silverdalen.eu! Ny affärsmöjlighet?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101089
    Fruktsam
    Deltagare

    Hej!

    Om ni är på jakt efter etiketter så undvik att köpa från Silverdalen International AB. Gjorde en beställning från dem för snart två månader sedan som jag inte sett röken av och de går inte att få tag på.

    Tack och lov gick kortbetalningen via PayPal och jag kunde nyttja deras försäkring och få tillbaka pengarna.
    Men desto värre att tre produktlanseringar blev kraftigt försenade pga det.

    Såg sedan på allabolag att deras ekonomi fått en ordentlig smäll 2012 så jag gissar att bolaget är så gott som finito. Oseriöst att ta emot ordrar i den situationen bara.

    MEN, strålande nyheter för den som är sugen på att starta en liknande verksamhet. ;)
    Vad jag vet så finns det inget företag i Sverige som erbjuder ett så brett sortiment av laseretiketter.
    Kanske ingen guldgruva, men företagets siffror såg ju fina ut tidigare år.
    Hade jag inte haft fullt upp med annat hade jag nog dragit igång något.

    #170982
    Mr Jonas
    Deltagare

    Tråkigt med dina erfarenheter från Silverdalen.
    Har köpt grejer från dom tidigare och då varit nöjd, men ark-etikett marknaden är döende och det finns inga pengar i den.

    Beror på att produktion och lagerkostnaderna blir enorma om dom skall tillhanda hålla 75st format i 5-6 olika färger/material i en upplaga på minst 10st lådor x 100st ark. Ett ark (i vitt billigt material) stansat och klart, ligger på ett inpris runt 1,5-2kr. Detta säljs för runt 3-4kr, vilket inte ger någon vinst att tala om.

    Samtidigt som leverantören måste snurra igenom hela lagret på 18 månader om dom skall ge slutkund 18 månader på etiketterna.
    Alla etiketter (speciellt laseretiketter) är färskvara och efter 36 månader så försämras häftämnet så pass mycket att dom inte är lämpliga att använda. – etiketterna lossnar i lasern eller fäster dåligt på slutprodukt.
    Fast detta stoppar inte en del försäljare att sälja 5-10 år gamla hyllvärmare.

    Ett av dom få företagen som är kvar på ark-etikett marknaden är Grafina.se.
    Deras ark-etiketter brukar vara bra.

    Mvh
    Jonas

    PS
    Arbetar själv inte med ark-etiketter längre, men sommarjobbade som stansare åt ett tryckeri under 80-talet så man har slagit några stycken. :)

    #170984
    Fruktsam
    Deltagare

    Ah, Grafina hade jag ju glömt! Tack för att du påpekade det.

    Men är du säker på att arketikettmarknaden är döende? Så mycket småproduktioner som poppar upp i landet och mindre shoppar som satsar på egna märken.
    En hyffsad etikettskrivare för produktetiketter får man ge 20-30 000 för medan en bra laserskrivare ligger på 1/5 av den kostnaden med lägre driftskostnader.
    Fördelen med etiketter på rulle är dock den förenklade appliceringen.

    Men ja, du kan ha rätt i att den är döende. Tror dock inte det är det som orsakat problem hos silverdalen.

    #171061
    talfredsson
    Medlem

    Har samma erfarenhet som Fruktsam vad det gäller Silverdalen.eu. De tar emot beställningar (och betalningar!), har en tjej som sitter i ordertelefon, men det händer absolut ingenting!
    Beställde och betalade för en månad sedan, men de är stört omöjliga att få tag på. Ordertjejen (får hon lön?) kan inte göra något annat än att ta emot order, utan lovar lämna ett meddelande till en Anders Backman, som sedan skall höra av sig. I helsicke heller! När man mailar dem, får man inget svar.
    Det gällde inga större pengar för min del, men rent principiellt så är det ett förbaskat ruttet sätt att sköta ett företag!
    Så undvik Silverdalen.eu!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.