Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Julerbjudanden.se spam

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101103
    TommyK
    Medlem

    Någon annan som har problem med att Julerbjudanden.se skickar spam med returadresser till andra mottagare?

    Har flera kunder hos oss som får mängder med arga svar från andra mottagare av dessa mail.

    EDIT:

    Verkar vara rätt omfattande:
    http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1260852-det-skickas-spam-fran-min-mail-tror-jag/

    Dessutom verkar upphovsmannen finnas på det här forumet. Skämmes.

    #171053
    DanneF
    Deltagare

    @TommyK 72940 wrote:

    Någon annan som har problem med att Julerbjudanden.se skickar spam med returadresser till andra mottagare?

    Har flera kunder hos oss som får mängder med arga svar från andra mottagare av dessa mail.

    EDIT:

    Verkar vara rätt omfattande:
    Det skickas spam från min mail – tror jag :/ – Microsoft Windows – SweClockers.com

    Dessutom verkar upphovsmannen finnas på det här forumet. Skämmes.

    Hej,

    Jag har också råkat ut för det och blivit bombarderad med email av div folk som inte vill ha Spam email.

    #171054
    pyhobby
    Deltagare

    Detta verkar vara helt skruvat.
    Det lär väl komma fram så småningom exakt hur detta gått till, men det är ju minst sagt suspekta samband vissa nosat fram: Det skickas spam från min mail – tror jag :/ – Microsoft Windows – SweClockers.com

    Om 1+1=2 sitter någon i skiten känns det som.

    #171056
    Andreas
    Deltagare

    En viss person har nog en rättegång att vänta snart…

    Hur gnidig och tillika klumpig får man lov att vara?

    #171058
    Anton A
    Deltagare

    Får mängder av returmail från folk som fått mail därifrån…

    Edit: Ojojoj vad han har gjort bort sig totalt! Lär ju inte blir så bra PR för sidorna iaf :)

    “Hej. Det vi kan göra är det som förväntas i dessa situationer. KO anmäla Accepro AB.
    http://www.konsumentverket.se/Vagled…n/spamanmalan/
    Vad händer när du gjort din anmälan?
    Alla anmälningar om oönskad e-postreklam hamnar i en databas. Vi agerar om vi får in ett större antal anmälningar mot ett företag och om vi har juridiska möjligheter att göra det. Reglerna för spam är lika inom EU. Ett problem är att spam ofta kommer från andra länder där regelverket ser annorlunda ut vilket begränsar våra möjligheter att agera.”

    #171131
    JockePocke
    Deltagare

    Har också anmält hos KO.

    Första gången detta hänt mig men det känns verkligen som detta var taget till en ny nivå och verkligen invaderar ens privatliv….

    Fult eller bara j*¤#¤%¤ klantigt av Accepro/MailerLite?

    #171135
    Fruktsam
    Deltagare

    Känns mest som en klantig grej. Nån miss i ett script.
    Har svårt att tro att han medvetet skulle använda andras mailadresser som avsändare.

    Men samtidigt väldigt fult också om det är så att han skickat ut till adresser från andra företags listor olovandes.

    Känsligt som tusan när man driver ett företag som pysslar med nyhetsbrev hur som helst.

    Jag hade nog inte brytt mig om att anmäla. Känns som han lärt sig en rejäl läxa redan.

    #171136
    allstars
    Deltagare

    Man har använt en sändlista som – om man skickar till den – skickas det till alla i den.

    Flera fel med detta
    1. Otillbörligt tagit e-postadresser från andra register (ej Opt-in)
    2. Sändlistan är öppen så allt som skickas till den skickas till mottagare i listan.

    Punkt 1 är värst, tycker jag. Har dock inte själv drabbats.

    #165721
    danielandersson
    Deltagare

    @Fruktsam 73045 wrote:

    Jag hade nog inte brytt mig om att anmäla. Känns som han lärt sig en rejäl läxa redan.

    Tror du?

    Han driver Slipskungen och allt som postats på hans Facebook-sida har plockats bort.

    Hade man insett sitt misstag så hade man väl ändå besvarat kritiken i alla fall?

    #171141
    Fruktsam
    Deltagare

    @danielandersson 73059 wrote:

    Tror du?

    Han driver Slipskungen och allt som postats på hans Facebook-sida har plockats bort.

    Hade man insett sitt misstag så hade man väl ändå besvarat kritiken i alla fall?

    Ja du kanske har rätt. Och ja, det är dåligt att inte bemöta kritiken.
    Jag har lite svårt för att man ska anmäla folk det första man gör bara.
    För iblandade privatpersoner är det inte någon större grej känner jag. För företagen är det lite värre visserligen.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.