Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel E-post system.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101434
    xsirez
    Medlem

    Vi kör vår info mail på outlook idag med pop3.
    Men jag skulle vilja köra något mer avancerat då vi hanterar en del mail här varje dag.

    Finns de något smidigt helpdesk system som ni kan rekommendera.

    #173046
    entrepr
    Deltagare

    använd loopias webmail.
    fungerar fint.

    #173047
    bslask
    Deltagare

    @entrepr 75316 wrote:

    använd loopias webmail.
    fungerar fint.

    Du måste skämta? Loopias webmail måste ju vara den i särklass sämsta webmailen just nu, det är segare än sirap. Det är felmeddelanden precis hela tiden. Och nej det är inte bara jag som drabbats, titta på deras Driftinformation från Loopia
    Felet med mailen erkände dom 6 feb (fast det funnits sedan december) och sen menar dom att det ska ta 2 MÅNADER innan dom kommit till rätta med det.

    Så NEJ Loopias webmail är inte en lösning, iallafall om man har mer än 10 mail / dag att hantera.

    #173048
    Dan
    Deltagare

    Vi kör google apps med imap och jobbar med etiketter och mappar. Det är inte perfekt men vi har kört över 10 pers med det.

    Nu börjar vi känna att vi är redo för ett helpdesksystem men när man tittar på dem så är de alla väldigt omständliga och med konstigt fokus (subjektivt såklart). Så det hänger nog lite på hur många användare man är, hade vi varit färre och inte haft 4 språk att hantera tror jag inte vi hade funderat på att skaffa något nytt.

    Men det beror också på hur komplicerade flöden man har, jobbar man mycket med beställningsvaror, komplicerade returer/RMA:s via leverantörer osv, så kan ärendesystem nog löna sig mycket tidigare.

    Ett problem att köra imap via outlook är att det är fruktansvärt slött när det börjar bli lite mail i inkorgen. Så det skalar sisådär, men vi kör webbaserat numera.

    #173050
    entrepr
    Deltagare

    Vi har ej haft problem hittills med loopia men funderar på byta till google bussines apps inom kort.

    #173054
    Mr Jonas
    Deltagare

    @entrepr 75320 wrote:

    Vi har ej haft problem hittills med loopia men funderar på byta till google bussines apps inom kort.

    Provade och lekte lite med e-post systemet till google business under julhelgen.
    Men kände att det inte var mer lätt hanterligt eller “gav mer” än mitt “gamla” Mail (Apple).
    Samtidigt förlorade man möjligheten att söka på hårddisken och i mailkorgen samtidigt, vilket kan vara viktigt om man har kunder som återkommer med intervall på 1-4 år. (ÅÄÖ-spökade också några gånger).
    Dessutom tar dom 4 Euro månad år och användare.
    Vill du ha deras säkra system, så begär dom 8 Euro per månad och användare.
    Känns som om det är mer prisvärt i längden att gå till ett “riktigt” system vid nästa byte.

    MVH
    Jonas

    #173058
    Runns.se
    Deltagare

    Vi blev av med hundratals mail när Loopia kraschade förra gången och kunde inte maila våra kunder på två veckor. Håll er borta från Loopia.

    Vi kör binero nu.

    #173062
    danielandersson
    Deltagare

    Finns ett antal trådar som tar upp supportsystem. Kayako kör vi och det funkar finfint.

    #173067
    argit
    Deltagare

    Vi har kör Zendesk har testat Freshdesk tidigare. Zendesk fungerar och det finns till exempel en magento-integration vilket är bra.

    Kan varken säga bu eller bä, men tycker Zendesk fungerar 100 gånger bättre än att arbeta i en mail.

    Annars kör vi Google Mail Business

    #173068
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Zendesk gillade inte alls jag, men jag är lite blond med:rolleyes:

    Freshdesk gillade jag, men inget av dessa är perfekta. Så har man inte mer än 100 mejl om dagen tycker jag det funkar bra med G-mail.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.