Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Produktbilder

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98675
    Hensh
    Deltagare

    Hej E-handlare,

    Jag har en kort fråga. Jag undrar hur exempelvis Boozt eller Zalando får till sina produktbilder. Klipper de bort modellen som bär plagget i Photoshop eller hur gör de?

    Exempel:

    Zalando

    Boozt

    Försöker lista ut hur jag kan ta produktbilder utan att använda mig utav en massa olika människor, trots att det kanske ser trevligare ut men det är mer omständligt kan jag tänka mig.

    #151015
    annnil
    Deltagare

    De använder sig av en “docka” som de sedan redigrerar bort i Photoshop. Googla eller sök på Youtube så hittar du nog klipp på hur man gör.

    #151016
    Robin
    Deltagare

    De fotar plagget som vanligt på docka. Sedan vänder de plagget ut och in och fotar insidan av “ryggen” på det. Efter det frilägger man och lägger in insidebilden på den första bilden.

    #151017
    mavraj
    Deltagare

    Tror det skrevs något som besvarade dina frågor i en tidigare tråd.

    Skickat från min iPhone, via Tapatalk

    #151034
    Hensh
    Deltagare

    Tack för era svar!

    Kollade in guiden som mavraj bifogade, och det ser allt annat än enkelt ut. Finns väl inga andra alternativ – antingen modell eller docka, va?

    När vi ändå är inne på produktbilder. Någon som vet vart jag kan få tag på en docka, vitduk, ljusuppsättningar samt annat som kan tänkas behövas.

    Någon som kan tänka sig göra detta med photoshop mot betalning?

    #151039
    mavraj
    Deltagare

    Du har PM Hensh!

    Skickat från min iPhone, via Tapatalk

    #174795
    Ica
    Deltagare

    Hej,

    Vet att detta är ett urgammalt inlägg… Och du har säkert redan hittat en bra och fungerande rutin för dina bilder. Men jag kan inte låta bli att rosa Remove The Background, som måste vara billigast i Sverige på att frilägga bilder.
    Kostar bara 7 kr/bild =)

    Mycket enklare än att strula med det själv ;)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.