Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Problem med utvecklare.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101699
    dentme
    Deltagare

    Hej! Vi har lite problem med Bivo.se som utvecklat vår tjänst. Efter att vi betalat fakturan och hittat fel i hans programmering så vägrar han gå in o kika utan att debitera. Nu vet jag att lagen är på min sida, men har ni några förslag på vad som kan göras innan vi drar igång en lång rättsligt process?

    #174439
    MagnusJohansson
    Deltagare

    @dentme 76977 wrote:

    Hej! Vi har lite problem med Bivo.se som utvecklat vår tjänst. Efter att vi betalat fakturan och hittat fel i hans programmering så vägrar han gå in o kika utan att debitera. Nu vet jag att lagen är på min sida, men har ni några förslag på vad som kan göras innan vi drar igång en lång rättsligt process?

    Hej dentme

    Nu har ju inte jag läst avtalet er i mellan men hur vet du att du har lagen på din sida?

    #174445
    JohanK
    Deltagare

    Lycka till..

    Hade samma problem med honom..

    Fick lösa det själv till slut.

    #174447
    Runns.se
    Deltagare

    Tipsade bivo om tråden så vi får höra båda sidor…

    #174449
    MagentoMan
    Deltagare

    Hej,

    Om ni vill att vi framlägger mail-korrespondens samt kravspecifikation här på ehandel.se, för bedömande så är det okej. I annat fall ser jag att ni kontaktar oss direkt.

    //bivo

    #174475
    Jeff
    Deltagare

    @dentme 76977 wrote:

    Hej! Vi har lite problem med Bivo.se som utvecklat vår tjänst. Efter att vi betalat fakturan och hittat fel i hans programmering så vägrar han gå in o kika utan att debitera. Nu vet jag att lagen är på min sida, men har ni några förslag på vad som kan göras innan vi drar igång en lång rättsligt process?

    Tyvärr har jag svårt att tänka mig att en konsult erbjuder gratis underhåll efter de har levererat något, buggar uppstår i nya tjänster och kan man inte programmera själv får man dessvärre räkna med att plånboken får öppnas.

    #174478
    nobynator
    Deltagare

    Menar du att ifall jag beställer en komplett tjänst så får jag räkna med att den innehåller buggar som jag själv får lösa? 😎

    #174480
    Qarillion
    Deltagare

    Nu har vi ju ingen direkt aning om vem som har rätt.

    Men jag kan nog hålla med nobynator att har man köpt en sida så bör det nog även innehålla korrektion av buggar som uppstår som man själv inte orsakar.

    Jag kan jämföra det lite med den sedvanliga garantin som finns på produkter mot “fabrikationsfel”. Med andra ord så anser i alla fall jag att köper man en hemsida så borde eventuella fel som upptäckts vara en garantifråga om man själv inte pillat i koden.

    Där får jag säga att vår leverantör av hemsida är väldigt bra, får jag felmeddelanden eller koder som inte borde vara där så löser dom det. Precis som jag tycker att det borde vara, har jag själv pillat något så är det ju självklart mitt fel, annars är det ju något fel som dom kodat in som gjort det.

    #174481
    Runns.se
    Deltagare

    Jag skulle iallafall aldrig köpa en tjänst utan garanti att den funkar i minst ett år.

    #174483
    Richie72
    Deltagare

    @Runns.se 77054 wrote:

    Jag skulle iallafall aldrig köpa en tjänst utan garanti att den funkar i minst ett år.

    Problemet är väl att allt förändras kontinuerligt så när du gör en ändring själv så kanske scriptet slutar fungera. Vems fel är det då?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.