Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel STING – Fast forward

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100566
    Daniella
    Deltagare

    Dök på det här, är det någon som har sökt till det här? STING FastForward | STING – Stockholm Innovation & Growth

    Verkar ju riktigt smart om man behöver en snabb investering och man har det mesta för sin startup klar tänker jag. Skulle vara kul om det är någon här som har lite mer input om detta, och om det finns fler liknande företag som gör sånt här.

    Hejhej tack!

    #174919
    JonasJ
    Deltagare

    Hej, ja det finns fler liknande. Men de ska vara riktigt bra de där, men du måste nog vara bosatt eller ha företaget i Stockholm har jag för mig. Så om du är det, ring och kolla med dem!

    #174921
    kristoffer.gus
    Deltagare

    Om du googlar på inkubatorer, så har många liknande typer av projekt, t.ex. Chalmers Startup Camp i Göteborg. Om du är intresserad av att vara med i nåt sånt här tror jag det är viktigt att komma ihåg att alla de här vill se någon typ av unikitet i affärsmodell, produkt eller liknande. Det ska helt enkelt vara någon typ av innovation vilket gör att jag tror att man kommer ha måttlig framgång med ännu en mobilskals-webbshop eller liknande (om man nu inte kommit på något briljant koncept).

    #174944
    JonasJ
    Deltagare

    Håller med ovanstående talare om att du behöver något unikt i det du ska göra. Då brukar många bolag som STING kunna hjälpa till, dock så kan du ju alltid höra av dig till dem och se vad de kan hjälpa dig med, de jobbar ju även med affärsutveckling såg det ut som, så om du har något som inte är helt klart kan det nog utformas till något unikt.

    #175030
    Daniella
    Deltagare

    Tack för svaren! Ska absolut kolla och höra av mig, men konkurrensen verkar väldigt tuff och hård. De här är de bolagen som har gått vidare i år: STING-bolag | STING – Stockholm Innovation & Growth Alla bolag ska bli spännande att följa, men speciellt Picay! Det är själv en tanke jag har haft länge, kul att någon äntligen gör det.

    #175164
    JonasJ
    Deltagare

    @Daniella 77779 wrote:

    Tack för svaren! Ska absolut kolla och höra av mig, men konkurrensen verkar väldigt tuff och hård. De här är de bolagen som har gått vidare i år: STING-bolag | STING – Stockholm Innovation & Growth Alla bolag ska bli spännande att följa, men speciellt Picay! Det är själv en tanke jag har haft länge, kul att någon äntligen gör det.

    Många spännande företag! Ska bli kul att följa och se utvecklingen.

    #175165
    JonasJ
    Deltagare

    Läste precis detta angående ett av bolagen som heter Spontano. Kul för dem! Allt Om Stockholm inleder samarbete med STING-bolaget Spontano – STING (Stockholm Innovation & Growth)

    #175171
    anton
    Deltagare

    @Daniella 77637 wrote:

    Dök på det här, är det någon som har sökt till det här? STING FastForward | STING – Stockholm Innovation & Growth

    Verkar ju riktigt smart om man behöver en snabb investering och man har det mesta för sin startup klar tänker jag. Skulle vara kul om det är någon här som har lite mer input om detta, och om det finns fler liknande företag som gör sånt här.

    Hejhej tack!

    Sting FastForward är ett jättebra program, en accelerator som det kallas. Jag har varit inblandad som föreläsare och workshopledare i programmet förra året. Förlagan till alla acceleratorer är Ycombinator i USA som bla Dropbox, Airbnb och Stripe har varit med i. Skilj dock på inkubatorer och acceleratorer. Sting har både, vilket kanske gör det krångligt.

    Kan också vara bra att poängtera att få av dessa acceleratorer accepterar “traditionella” ehandelsbolag. De vill gärna se någon form av innovation. T.ex. att man är en marknadsplats (som nordic design collective, fyndiq, tradera, onlinepizza) eller en leverantör (typ virtusize, tictail etc). Sportamore, Headler eller Partykungen skulle troligtvis inte platsa. Men det finns såklart undantag också, men “innovation” premieras i hög grad.

    Det finns ej heller särskilt många inkubatorer som satsar på ehandel, men en hel del Science Parks har sett till att skapa bra förutsättningar. T.ex. Kalmar Science Park och Visby Science Park.

    #175192
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Magnus Bråth har president startat en accelerator i Ö-vik som jobbar med just ehandel. Kan vara värt att undersöka och Magnus är ju medlem här och kan kanske berätta mer själv

    #175193
    kristoffer.gus
    Deltagare

    @Kodmyran 77970 wrote:

    Magnus Bråth har president startat en accelerator i Ö-vik som jobbar med just ehandel. Kan vara värt att undersöka och Magnus är ju medlem här och kan kanske berätta mer själv

    Freudiansk felsägning? ;)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.