STING - Fast forward - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-09, 14:44
Daniella Daniella är inte uppkopplad
Nyfödd
STING - Fast forward ingen
STING - Fast forward Privat

Reg.datum: maj 2013
Daniella is on a distinguished road
Standard STING - Fast forward

Dök på det här, är det någon som har sökt till det här? STING FastForward | STING - Stockholm Innovation & Growth

Verkar ju riktigt smart om man behöver en snabb investering och man har det mesta för sin startup klar tänker jag. Skulle vara kul om det är någon här som har lite mer input om detta, och om det finns fler liknande företag som gör sånt här.

Hejhej tack!
Svara med citat
Annons

Gammal 2014-06-09, 15:51
JonasJ JonasJ är inte uppkopplad
Nyfödd
STING - Fast forward webbin

Reg.datum: apr 2013
JonasJ is on a distinguished road
Standard

Hej, ja det finns fler liknande. Men de ska vara riktigt bra de där, men du måste nog vara bosatt eller ha företaget i Stockholm har jag för mig. Så om du är det, ring och kolla med dem!
Svara med citat
Gammal 2014-06-09, 19:47
kristoffer.gus kristoffer.gus är inte uppkopplad
Nyfödd
STING - Fast forward www.snigelshopen.se
STING - Fast forward Snigelshopen

Reg.datum: nov 2012
kristoffer.gus is on a distinguished road
STING - Fast forward
Standard

Om du googlar på inkubatorer, så har många liknande typer av projekt, t.ex. Chalmers Startup Camp i Göteborg. Om du är intresserad av att vara med i nåt sånt här tror jag det är viktigt att komma ihåg att alla de här vill se någon typ av unikitet i affärsmodell, produkt eller liknande. Det ska helt enkelt vara någon typ av innovation vilket gör att jag tror att man kommer ha måttlig framgång med ännu en mobilskals-webbshop eller liknande (om man nu inte kommit på något briljant koncept).
Gammal 2014-06-11, 15:14
Nyfödd

Standard

Håller med ovanstående talare om att du behöver något unikt i det du ska göra. Då brukar många bolag som STING kunna hjälpa till, dock så kan du ju alltid höra av dig till dem och se vad de kan hjälpa dig med, de jobbar ju även med affärsutveckling såg det ut som, så om du har något som inte är helt klart kan det nog utformas till något unikt.
Svara med citat
Gammal 2014-06-17, 10:13
Daniella Daniella är inte uppkopplad
Nyfödd
STING - Fast forward Privat

Reg.datum: maj 2013
Daniella is on a distinguished road
Standard

Tack för svaren! Ska absolut kolla och höra av mig, men konkurrensen verkar väldigt tuff och hård. De här är de bolagen som har gått vidare i år: STING-bolag | STING - Stockholm Innovation & Growth Alla bolag ska bli spännande att följa, men speciellt Picay! Det är själv en tanke jag har haft länge, kul att någon äntligen gör det.
Svara med citat
Gammal 2014-06-26, 09:09
Nyfödd

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniella Visa inlägg
Tack för svaren! Ska absolut kolla och höra av mig, men konkurrensen verkar väldigt tuff och hård. De här är de bolagen som har gått vidare i år: STING-bolag | STING - Stockholm Innovation & Growth Alla bolag ska bli spännande att följa, men speciellt Picay! Det är själv en tanke jag har haft länge, kul att någon äntligen gör det.
Många spännande företag! Ska bli kul att följa och se utvecklingen.
Svara med citat
Gammal 2014-06-26, 09:35
Nyfödd

Standard

Läste precis detta angående ett av bolagen som heter Spontano. Kul för dem! Allt Om Stockholm inleder samarbete med STING-bolaget Spontano - STING (Stockholm Innovation & Growth)
Svara med citat
Gammal 2014-06-26, 10:31
anton anton är inte uppkopplad
Medlem
STING - Fast forward http://www.headler.se
STING - Fast forward Headler
STING - Fast forward @agaton

Reg.datum: okt 2010
anton is on a distinguished road
STING - Fast forward
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniella Visa inlägg
Dök på det här, är det någon som har sökt till det här? STING FastForward | STING - Stockholm Innovation & Growth

Verkar ju riktigt smart om man behöver en snabb investering och man har det mesta för sin startup klar tänker jag. Skulle vara kul om det är någon här som har lite mer input om detta, och om det finns fler liknande företag som gör sånt här.

Hejhej tack!
Sting FastForward är ett jättebra program, en accelerator som det kallas. Jag har varit inblandad som föreläsare och workshopledare i programmet förra året. Förlagan till alla acceleratorer är Ycombinator i USA som bla Dropbox, Airbnb och Stripe har varit med i. Skilj dock på inkubatorer och acceleratorer. Sting har både, vilket kanske gör det krångligt.

Kan också vara bra att poängtera att få av dessa acceleratorer accepterar "traditionella" ehandelsbolag. De vill gärna se någon form av innovation. T.ex. att man är en marknadsplats (som nordic design collective, fyndiq, tradera, onlinepizza) eller en leverantör (typ virtusize, tictail etc). Sportamore, Headler eller Partykungen skulle troligtvis inte platsa. Men det finns såklart undantag också, men "innovation" premieras i hög grad.

Det finns ej heller särskilt många inkubatorer som satsar på ehandel, men en hel del Science Parks har sett till att skapa bra förutsättningar. T.ex. Kalmar Science Park och Visby Science Park.
Gammal 2014-06-26, 21:31
Kodmyrans avatar
Kodmyran Kodmyran är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
STING - Fast forward tvålshoppen.se och grundare av ett antal, swecat, gardenhome, doftljusbutiken mfl
STING - Fast forward Kodmyran AB
STING - Fast forward @KodmyranKatrin

Reg.datum: mar 2009
Kodmyran will become famous soon enoughKodmyran will become famous soon enough
STING - Fast forward
Standard

Magnus Bråth har president startat en accelerator i Ö-vik som jobbar med just ehandel. Kan vara värt att undersöka och Magnus är ju medlem här och kan kanske berätta mer själv

Driver hus-modern.se samt Nostalgiska.se som hobby och testbutiker till vår plattform, samt är grundare av ett antal tidigare butiker numera sålda
Svara med citat
Annons
Gammal 2014-06-26, 22:33
kristoffer.gus kristoffer.gus är inte uppkopplad
Nyfödd
STING - Fast forward www.snigelshopen.se
STING - Fast forward Snigelshopen

Reg.datum: nov 2012
kristoffer.gus is on a distinguished road
STING - Fast forward
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kodmyran Visa inlägg
Magnus Bråth har president startat en accelerator i Ö-vik som jobbar med just ehandel. Kan vara värt att undersöka och Magnus är ju medlem här och kan kanske berätta mer själv
Freudiansk felsägning?

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av