Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Tips för larm och larmtjänster till lokal

Etiketter: ,

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101913
    Karlsson
    Deltagare

    Hej,

    Har för några veckor sedan tagit över en riktigt schysst lokal, en fd körskola där dom haft teorilektioner, kontor m.m.. känner mig supernöjd med planlösningen :)

    Just nu blir det en hel del sena nätter för att anpassa lokalen samt renovera och fräscha upp den efter behov, det skall kännas nytt och modernt så vi även kan välkomna återförsäljare eller andra e-handlare i en bra miljö.

    I dagarna kommer en målar firma och drar över det sista, därefter skall det inredas och installeras larm..

    Så helt enkelt som rubriken lyder behöver jag tips, idéer och lite råd och rön för olika larm och larmtjänster. Vad använder ni andra? :)

    #175412
    Runns.se
    Deltagare

    Vi har Verisure. De har ett kanonbra larm med fria utryckningar och bra brandlarm.
    Rolig app där man kan ha kolla på temperaturer i olika ställen i huset. Varmt idag…
    Vi har butik och lager i källaren :-)

    #175417
    Henke
    Deltagare

    Kolla med försäkringsbolaget vad de kräver för att inbrottsförsäkringen ska gälla. De “billiga” larmen är sällan godkända. Krävs också att installatören är godkänd av försäkringsbolaget. Lätt att gå i dyrköpta fällor :(

    #175418
    Runns.se
    Deltagare

    @Henke 78240 wrote:

    Kolla med försäkringsbolaget vad de kräver för att inbrottsförsäkringen ska gälla. De “billiga” larmen är sällan godkända. Krävs också att installatören är godkänd av försäkringsbolaget. Lätt att gå i dyrköpta fällor :(

    Verisure är Securitas så det är inga problem med sådant.
    Finns några billiga skräplarm som hyr in sig hos securitas för utryckningar men det blir snabbt dyrt vid några falsklarm.

    #175424
    Knivbutik.se
    Deltagare

    Har Trygga Hem TH7000 som jag tycker fungerar bra.
    Dock ingen utryckningstjänst kopplat till detta larm. Man kan dock ställa in så att larmet ringer upp ett antal förprogrammerade telefonnummer då det händer något.
    Rörelsesensorer, röksensorer, fönster-och dörrsensorer.

    #175425
    Runns.se
    Deltagare

    @Knivbutik.se 78248 wrote:

    Har Trygga Hem TH7000 som jag tycker fungerar bra.
    Dock ingen utryckningstjänst kopplat till detta larm. Man kan dock ställa in så att larmet ringer upp ett antal förprogrammerade telefonnummer då det händer något.
    Rörelsesensorer, röksensorer, fönster-och dörrsensorer.

    Säkert ett jättebra larm det med.
    Kom på ett tips till, kolla så att du får med kameror i ditt larm. Vi har 4st inuti huset som tar kort vid inbrott eller brand. Jättebra att ge polisen efteråt om något skulle hända. Tror att kamerabevakning gör att eventuell inbrottstjyv istället tar ett annat hus.

    #175431
    Karlsson
    Deltagare

    Tillägg : Lokalen ligger väldigt centralt på en vältrafikerad väg med både villor och hyreshus runtom, en normalbegåvad inbrottstjuv hade aldrig tagit risken.

    Kolla med försäkringsbolaget vad de kräver för att inbrottsförsäkringen ska gälla. De “billiga” larmen är sällan godkända. Krävs också att installatören är godkänd av försäkringsbolaget. Lätt att gå i dyrköpta fällor

    Självklart, har länsförsäkringar både som bank och försäkringsbolag så skall boka möte med dom snarast möjligt och se vad dom säger, är iheller inte ute efter de billiga skräp larmen utan vill bara ha ett bra larm som är smidigt att använda där man känner sig trygg när man är borta ett par dagar.

    Vi har Verisure. De har ett kanonbra larm med fria utryckningar och bra brandlarm.
    Rolig app där man kan ha kolla på temperaturer i olika ställen i huset. Varmt idag…
    Vi har butik och lager i källaren :-)

    Verisure Home Plus ser ju väldigt trevligt ut :) överkomlig kostnad till vad man får, men kan man lägga till och få mer utrustning tex kameror?

    Har Trygga Hem TH7000 som jag tycker fungerar bra.
    Dock ingen utryckningstjänst kopplat till detta larm. Man kan dock ställa in så att larmet ringer upp ett antal förprogrammerade telefonnummer då det händer något.
    Rörelsesensorer, röksensorer, fönster-och dörrsensorer.

    Hade säkert funkat bra, utryckningatjänst är som sagt inte ett måste, jag bor 200-300 meter ifrån lokalen och är troligtvis först på plats om där händer nåt, dock är ju utryckningatjänst tryggt om man är bortrest.

    Men hur fungerar det för övrigt gällande min försäkring? påverkas min försäkringspremie om jag har ett larm med abonnemang eller utan? Och får jag bättre premie om jag har larm med utryckningatjänst? Kanske länsförsäkringar kan svara bäst på detta, men kanske nån som vet? :)

    #175436
    Runns.se
    Deltagare

    Du kan lägga till kameror, brandvarnare, knappsatser, dörrkontakter m.m.
    Om du lägger till allt i startpaketet så blir inte månadskostnaden högre vilket den kan bli om du lägger till saker i ett senare skede. Något som är bra med larmet är att det går både via gms och bredband och batterierna i alla komponenter övervakas av securitas.

    Manöverpanelen som du sätter vid dörren har även överfallslarm om det är så att du öppnar dörren åt fel person. Vi har lärt våra småttingar hur sos-knappen funkar så de vet att trycka på den om någon olycka händer.

    #175440
    Henke
    Deltagare

    @Runns.se 78241 wrote:

    Verisure är Securitas så det är inga problem med sådant.

    Finns några billiga skräplarm som hyr in sig hos securitas för utryckningar men det blir snabbt dyrt vid några falsklarm.

    Du är tvärsäker som vanligt :) Så lätt är det inte tyvärr. Att det är Verisure har absolut inget att göra med huruvida larmet är godkänt eller inte. Samtliga larm som nämnt hittills är hemlarm som inte duger i en företagsförsäkring ens för “Larmklass 1”. Ett godkänt larm måste bl.a vara trådbundet. Som sagt, kolla med försäkringsbolaget och dubbelkolla sedan att larmet och installationsfirman uppfyller kraven.

    #175442
    Runns.se
    Deltagare

    @Henke 78265 wrote:

    Du är tvärsäker som vanligt :) Så lätt är det inte tyvärr. Att det är Verisure har absolut inget att göra med huruvida larmet är godkänt eller inte. Samtliga larm som nämnt hittills är hemlarm som inte duger i en företagsförsäkring ens för “Larmklass 1”. Ett godkänt larm måste bl.a vara trådbundet. Som sagt, kolla med försäkringsbolaget och dubbelkolla sedan att larmet och installationsfirman uppfyller kraven.

    Går bara på vad försäljaren sa :-) Givetvis måste man kolla med sitt försäkringsbolag för att få veta vilka krav de har på larmet ;)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.