Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Telefonväxel alternativ?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101981
    Gabaam
    Deltagare

    Vill sätta upp en telefonväxel, huvudsakligen för att hantera kundsupport på ett någorlunda professionellt sätt.

    Jag har sökt här på forumet och hittar bara trådar som har ett par år på nacken, så jag hoppas det är okej att slänga ut en ny fråga och höra vilka lösningar folk använder nuförtiden?

    Är det någon som använder IP-telefoni? Cellip och Voicetech har jag sett nämnas, är folk nöjda med de lösningarna?

    Eller har alla gått över till mobilväxlar hos de gamla hederliga teleoperatörerna?

    Jag klarar mig verkligen med en enkel lösning och vill komma billigt undan. Jag behöver bara kunna vidarekoppla ett fast nummer, sätta öppettider med telesvar och hantera kö. Det är så klart ett plus om det är en skalbar lösning.

    #175770
    argit
    Deltagare

    Vi kör IP-telefoni och det har fungerat bra faktiskt, mindre bra på de trådlösa nätverket med en fast lina med lite bättre bandbred är det absolut inga problem.

    Vi kör Connectel, kan verkligen inte rekommendera de till någon, de säger en sak man får en annan. Höjer ett varningens finger här, vi kommer att se till att byta i framtiden.

    Jag har dock hört gott om Uno Telefoni.

    #175771
    Jeff
    Deltagare

    Vi körde tidigare Cellip ip-telefoni men har gått över till Tre med deras 3Växel. Fungerar mycket bra

    #175776
    IPhouse_Frank
    Deltagare

    Med liten budget: Vi kör med en raspberry pi med en freePBX image och teletek som levererar SIP trunken. Till detta har vi köpt ett antal Polyphone SIP phones med bra högtalar.

    Funkar utan problem, men tar tid att konfigurera.

    #175787
    Boxedlogistics
    Deltagare

    Sonetel är en variant annars, där laddar man som ett kontantkort.
    en instegsmodell, man kan ha den i datorn och som app i mobilen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.