Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Bra yrke vid sidan om e-handel? Nattvakt?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102925

    Någon som har tips på ett bra arbete man kan söka med mycket så kallad “dötid”? Vore fint med lön samtidigt som man arbetar med sidan tänker jag. Tack!

    #179257
    blazern
    Deltagare

    @Gräsklipparmannen 83780 wrote:

    Någon som har tips på ett bra arbete man kan söka med mycket så kallad “dötid”? Vore fint med lön samtidigt som man arbetar med sidan tänker jag. Tack!

    Beror en del på vart du bor, men taxiyrket har mycket dötid mellan körningarna.

    Minus

    Dåligt betalt och långa dagar.

    #179258
    DavidWigg
    Deltagare

    På industri med 5-skift? Förmiddag, eftermiddag, natt och helg. Då är du ledig på olika tider fast det är väl ingen dötid. Men du har iaf en ledigvecka att jobba med ehandeln.

    Om det är hälsosamt kan jag inte säga :)

    #179264
    snartehandlare
    Deltagare

    @Gräsklipparmannen 83780 wrote:

    Någon som har tips på ett bra arbete man kan söka med mycket så kallad “dötid”? Vore fint med lön samtidigt som man arbetar med sidan tänker jag. Tack!

    Jag skulle säga:

    Mobilt bredband, laptop med lång standby (macbook air) och securitas vakt eller något liknande. Där har du dötid och bra betalt. :)

    #179268
    nmn
    Deltagare

    Arbetsförmedlingen eller någon annan statlig myndighet, de verkar inte få mycket gjort, på dem är väl mest Harpan, MS Röj och sådant som gäller :)

    Polisen skall du definitivt inte jobba på då de har spärrat internet så att det inte går att se något mer än vissa utvalda siter, det kan ju förekomma något brotsligt på de andra, så bäst att blocka dem. De kan inte heller ta emot bilder i e-post på grund av virusrisken!

    #179280

    Tack för svaren riktigt fint! Lutar mot “arbetsförnedringen” där jag faktiskt har funderat på att söka jobb sedan tidigare.

    Bekantat mig med taxiyrket tidigare och trivs inte så väl med “kontorsmiljön”. Men jag arbetade innan smartphones blev populärt och blev istället att spendera tiden med att lägga patiens på handdatorn i bilen. Misstänker att det går att vara mer produktiv idag dock.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.