Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Tips på ett bra ärendehanteringssystem?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #93906
    Andreas
    Deltagare

    För tillfället besvaras all e-post direkt i gmail, vilket har fungerat bra hittills. Men när ens verksamhet ökar dag för dag o man får mer o mer e-post, så skulle det vara bra med ett ärende hanteringssystem där man kan se vilka kunder som väntar på svar, vilka som har blivit meddelande men ännu väntar på “rätt” svar osv…

    Känns som att någon kund annars snart kommer bli bortklömd via gmail systemet.

    Hur sköter ni sådan här kontakt med kunden?

    Kanske ni inte behöver besvara en 10-20 e-post före en affär brukar genomföras.

    #106139
    Dan
    Deltagare

    Jag har nu bytt till Google Imap för att kunna köra flera kundtjänsthanterare. Där kör vi med etiketter och mappar (på lokala klienten) och det funkar rätt bra. Då har jag:

    -Obesvarat (default inkorg)
    -Besvarade
    -Reklamationer
    -Väntar på produkter
    -Hög Prioritet för Åtgärd
    -Låg Prioritet (typ sponsorgrejor och annat)

    Det tycker jag funkar ok, men jag har funderat på att bygga in ärendehantering i min backend för att direkt se ordrar och all data jag har om en kund.

    #106140
    Andreas
    Deltagare

    IMAP, syftar du då på IMAP protokollet eller. Alltså liknande som POP?

    Vad kör du för kundtjänsthanterare sedan när du IMAPat hem posten?

    Låter som du har en lösning som även skulle funka för mig.

    #106141
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag kör Kayako. Fungerar supersmidigt och går att integrera med sin egen butik om man kan lite kod, och dessutom att designa så att det passar ens behov. Det ger dessutom en gratis FAQ, en downloadsektion samt nyhetssektion

    #106142
    Dan
    Deltagare

    Jag kör imap så att mailen ligger på servern och uppdateras från alla klienter. Kör ingen hanterare, kör det i Gmap eller i en klient typ thunderbird eller outlook med mappar helt enkelt.

    Jag ska dock kika på kayako helt klart.

    #106143
    Bjorn
    Deltagare

    Gillar också Kayako, det är kraftfullt. Bra med en knowledgebase som kan byggas upp med tiden också. Gillar speciellt Ajax-anropet som plockar fram matchande svar under tiden man skriver sin fråga.

    #120196
    mrismo
    Deltagare

    Hi

    Detta är ett bra system Servicedeskplus

    /iS

    #120265
    SamHjalp
    Deltagare

    Jag kan rekommendera Fogbugz.

    FogBugz – Bug & Issue Tracking, Project Management, Help Desk Software | FogBugz from Fog Creek Software

    Systemet fångar upp mailen och för in dem som obehandlade ärenden. Mycket flexibelt och lättfattligt. Finns dock endast på engelska såvitt jag vet.

    #177365
    Erlon
    Deltagare

    Att hantera kundsupport i en e-postklient funkar rätt bra, till en viss punkt. Men när flera personer måste kunna hantera varje enskilt ärende uppstår problem med att ärenden hamnar mellan stolarna eller att flera personer arbetar på samma ärende.

    Vi håller just nu på att testköra Osticket. De har en open source freemium affärsmodell, så antingen betalar man för att få få service och köra på deras servrar, eller så kan man ladda ner det gratis och köra på sin egen server (vilket vi gör).

    Hittills verkar det väldigt lovande. Det som är störande just nu är att allt är på engelska vilket kan innebära en del problem för ett fåtal av våra kunder…

    Översättningen till svenska snart klar (94%), så det blir i så fall den första ärendehanteringssystemet som finns tillgängligt gratis på svenska (vad jag känner till iaf). På sant open source manér kan dessutom alla hjälpa till med översättningen så att den blir klar snabbare…

    osTicket :: Support Ticket System | osTicket

    #177369
    nordicwebteam
    Deltagare

    Vi på NWT samt några av våra kunder kör Zendesk för all support. Finns också smidig integration med ett chat verktyg som heter Zopim. Kan helt klart rekommenderas. :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.