Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Rakbladonline, Badrumsskåpet och Letsshop till salu! Omsättning 1,5 miljoner

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103762
    Stebbo77
    Deltagare

    Webbutikerna Rakbladonline, Badrumsskåpet och Letsshop är till salu. Alla verkar inom skönhetsvård och är etablerade 2009 samt 2013

    Butikerna omsätter tillsammans ca 1,5 miljoner exkl. moms
    Snittorder på ca 340kr ink moms
    Bruttomarginal ligger på 36% på en butik och 38% på de andra två. Detta ger ungefär en vinst på 15.000 -25.000kr varje månad beroende på vilka marknadsaktiviteter man satsar på.
    Nyhetsbrev med 12000 lagliga prenumeranter som enbart kommit från egna butiksbesök.
    Organisk trafik via Google, nyhetsbrev och återkommande kunder står för 60% av all försäljning.
    Marknadsföring sker via prisjämförelsesiter och Google Adwords.
    Artiklarna passar alla kundtyper vilket också återspeglas i kundbasen. Vi har allt från unga till äldre, kvinnor och män som handlar i butikerna.
    Butikerna är uppbuggda i Magentos multishopsystem vilket gör att alla butiker sköts enkelt i samma system. Avancerad men lättanvänd order och ekonomimodul är inköpt till systemet vilket gör det enkelt att sköta inköp, order, packning och lagerhantering.

    Varulager är på ca 100-200tkr, men går att justera helt efter köpares önskemål.
    Senaste 2 åren har det lagts extra tid till optimering av butik för att öka den oganiska trafiken. Detta har gjorts med mycket gott resultat och det finns ännu mycket kvar att göra. En ökning har skett med nästan det dubbla på både besökare och köp/omsättning.

    Jag har skött dessa butiker som ett sidoprojekt med en halvtidstjänst som jag haft, men jag arbetar sedan en tid tillbaka på heltid och min nya roll innebär resor runt om i landet och därav kan jag inte sköta butikerna framöver.

    I det slutliga försäljningspriset ingår allt som behövs för att direkt driva dessa framgångsrika webbutiker vidare. Följande ingår i inkråm:
    Butikssystem i Magento för alla 3 butiker, nödvändiga etablerade avtal, lagerhyllor, packpåsar/material, etikettskrivare, dator och handscanner.

    Avtal som kan vara aktuella att överta/överlåtas är:
    Posten, DHL, Klarna Checkout, Prisjakt, Pricerunner, Websystem för nyhetsbrev med färdiga mallar och befintlig kundbas, Distributörer, Unifaun för transportsedlar.
    Andra konton att ta över: Facebook, Pinterest, Google+, Google adwords, Bing adwords, Youtubekanal, Google Analytics

    Hjälp vid övergången med både inköp och systemets uppbyggnad kommer att erbjudas för den som behöver det.

    Försäljningen sker som inkråmsaffär och görs till den som är snabbast att fatta ett beslut gällande detta guldkorn som slumpas i jämförelse med andra verksamheter.

    Pris 200 000 exkl.moms.
    Billigare vid snabb affär.

    Första kontakt tas via PM.

    Mvh
    Stefan

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.