Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Konceptbutik för barnsäkerhet till salu

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104850
    safemyproducts
    Deltagare

    Idén kring Safemy Products föddes ett år sedan med visionen att förse nordiska marknaden med snygga säkerhetsprodukter för barn och barnfamiljer. Ingen liknande aktör finns på den nordiska marknaden och potentialen att bygga upp en större webshop med både egna och andras produkter är stor för den som har tid och energi att börja driva detta.
    Varumärkesdesign, grafisk profil och de första produkterna har formgivits av nordiska designer, som även skapat fyra egna mönster för varumärket. Dessa mönster återkommer i de olika produkterna.
    I maj 2018 lanserades webshopen med hörselskydd och infoarmband under egna varumärket Safemy Products. För dessa två produkter finns samarbete med två leverantörer i Kina och allt arbete kring produktsäkerhet i enlighet med svensk- och EU-lagstiftning är gjord. Hörselskydden är såklart CE certifierade.
    Förarbete har gjorts för att kunna lansera en tredje produkt – hoodies med reflextryck. Design är gjord för fyra olika tryck. Efterforskning har gjorts kring de krav som finns på marknaden för barnkläder och dialog har förts med leverantörer i Asien och Europa, men ingen beställning av produkter har gjorts än. Det finns några prototyper från leverantörer i Asien.
    I lagret finns 2750 hörsleskydd och 2900 infoarmband. Förutom produkter finns det visitkort, kartonger för frakt, stickers för kartonger samt tejp med egen logga. Webshopen är byggd i Textalk, finns på svenska, finska och engelska och är kopplad till betallösningar med Klarna och Paypal.
    Omkostnaderna är små, ca 25 000 sek/år (försäkring, domännamn, webshop, CE cert för hörselskydd). Omsättningen är svår att följa upp i dagsläge, då verksamheten inte ännu varit igång ens 6 månader, men verksamheten går just nu +-0 utan några insatser. Under Q3 i år såldes 30 hörselskydd och ungefär lika många armband. Kunderna har varit supernöjda och inga returer har gjorts.
    Efter lansering i maj 2018 har jag tyvärr inte haft någon tid för att jobba vidare med webshopen, dvs allt marknadsföringsarbete som borde göras har uteblivit. Jag har sålt lite offline och lite via webshopen.
    På grund av tidsbristen har jag bestämt mig sälja verksamheten.
    Försäljning sker via inkråmsaffär. I affären ingår allt ovannämnt. Pris 100 000 sek eller bud.
    Bilder på produkter finns på hemsidan http://www.safemyproducts.se samt på Instagram @safemyproducts.

    Svara på annons till info@safemyproducts.com.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.