Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Affärsidé: Kina & Indien Sajt

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98436

    Hej!

    2009 startade jag en sajt som heter Chindia Chindia: Kina och Indien – allt viktigare för svenska företag och syftet var att skapa en information/nyhetssajt för hur man importerar och exporterar med dessa två länder.

    Jag har dock aldrig riktigt haft tid och kraft att fokusera på sajten men är helt övertygad om att det finns en bra potential. Exempelvis är sajten Etablering Utomlands – Vill du göra affärer utomlands? mycket framgångsrik och den finansieras av annonsintäkter (omsatte 2,6 miljoner 2011 i reklam och 3 anställda) och skriver bla om Kina & Indien men även 15 andra länder. Chindia är betydligt mer nischad mot de två stora drakarna i Asien.

    Sajten ser rätt omodern ut, gjorde den som sagt 2009 och webbdesign har aldrig varit mitt expertområde, MEN, sajten har väldigt bra och kvalificerad trafik, den har ca 100 besökare per dag och här är några exempel på Google placeringar och sökfraser:

    Importera från Kina 3
    Import från Kina 2
    Importera 6
    Importera från Indien 1
    Indien import 5
    Exportera till Kina 1
    Exportera till Indien 1

    Det finns alltså ett väldigt bra utgångsläge och jag vill hitta någon som är sugen på att sätta tänderna i detta. Vad ser ni för möjligheter?

    Skicka ett PM om du är intresserad!

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.