Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj E-butiken printhouse.se

Etiketter: , ,

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99223
    printhouse
    Deltagare

    printhouse.se säljes pga av att jag flyttar tillbaka till mitt hemland i slutet av 2013.
    Printhouse är ett nischat digitaltryckeri som säljes inklusive alla maskiner som krävs för att leverera de produkter som finns på sajten. Flyers, visitkort, broschyrer och foldrar är bland de populäraste produkterna. Sajtens plattform är virtuemart/joomla men det är mycket modifierat för att passa tryckeribranschens krav. Det är mycket svårt att förklara här hur och vad som är modifierat men ett komplett administrationssystem med prisräknare, filuppladdning, kund- och ordersystem ingår som även den är webbaserad. Köparen bör ha flerårig erfarenhet från tryckeribranschen eftersom mycket produceras inhouse. De maskiner som följer med affären är inte något man kan sätta sig in i på ett par månader. Klarna och paypal betalningslösningar är integrerade I systemet. DHL användes för frakt, vi har ett bra avtal med DHL som kan överlåtas.

    Säljes (alla maskiner är köpta, inga leasingavgifter):
    Xerox Dc-250 Tryckpress (inköpspris 350 000:-)
    Duplo Dc-645 Digital Big, Skär, Perf (inköpspris 550 000:- inkl. tillbehör)
    Duplo DC 645 Slitter/ Cutter/ Creaser – YouTube
    Falsmaskin Digital (inköpspris 110 000:-)
    Plockmatic Häft med framkantstrimmer
    Roland Camm plotter
    2st transferpressar (inköpspris 37 000:-)
    Laminator och mycket annat smått och gott som krävs i tryckeribranschen.
    Inventarier och varulager (värde 150 000:-)

    Domännamnet printhouse.se inklusive system (utvecklingspris i Colombia cirka 125 000:-). Rankar bra på relevanta sökord över hela sverige (typ “visitkort malmö”).
    Ingen Adwords användes i dagsläget.

    Befintlig lokal om 110m² kan överlåtas. Hyra 10 000:- inkl. el.

    Pris 850 000:- (bättre pris vid snabb affär)

    Jag kan jobba kvar den tid som krävs för att utbilda personalen i systemet och de tids- och kostnadseffektiva tryckflöden som utvecklats.

    Ansvarig för försäljningen är:

    Heresh Ariai
    08-51 51 44 40
    order@printhouse.se

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.