Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Butik med god potential till salu

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99926
    KAZELL
    Deltagare

    Hej!
    Som en del i min firma har jag drivit presentbutiken Giftstore.se. Namnet är bra, har några tusen registrerade kunder och ett bra lager samt sortiment. Jag har nu fått andra åtaganden som tar en stor del av min tid. Finns det någon av er som är intresserad av en presentbutik med bra potential inom presentbranschen?

    Sök tex på “Presentbutik” på google så kommer Giftstore.se bland de 10 första. Dessutom har den funnits sedan 2006 och bygger på en helt egengjord plattform. Det är lätt att modifiera utseendet för den som vill och ordersystemet är egengjort och rellativt lätt att administrera. Dock behövs omgående endel uppgraderingar.

    Den är inte något jätteprojekt, det har aldrig varit syftet, jag har som sagt haft andra butiker och sajter brevid denna. För närmare info om omsättning, besökare osv, skicka ett PM.

    Prisidé ca 100.000 inkl lager, namnet, goodwill och rubbet. Tänk dock på en sak, den som köper bör kunna sin php. Jag själv är ingen programmerare och kan inte ge så mkt teknisk support, utan har tagit in konsulthjälp för vissa steg. Tex kortbetalningen samt databasen.

    Hoppas att denna butik hamnar hos ngn som kan göra butiksnamnet så stort som det förtjänar. Helst vill jag få iväg denna före julhandeln (som är bästa säsongen för presentartiklar) då jag som sagt inte hinner med.

    Om någon är intresserad av endast lagret och namnet kan priset självklart förhandlas ner.

    Mvh/Mikael

    #162676
    connywesth
    Deltagare

    Vad har du för intäkter per år?
    Vad har du för varukostnader per år?
    Vad har du för övriga fasta kostnader per år?
    Hur mycket tid lägger du på verksamheten per år i timmar?
    Hur stor inköpskostnad har du för lagret?
    Vad har du för TB/TG?
    Hur mycket har du lagt på marknadsföringskostnader?
    RR/BR?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.