Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj ta över klarna konto

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103248
    Dille_94
    Deltagare

    någon som vill ta över min klarna konto tjänst

    kostnad per månad : 299+moms

    ni slipper avgiften på 2995+moms

    hör av er till mig

    #181220
    mikaelm01
    Deltagare

    Tog över detta klarna konto, visade sig vara obetalda fakturor sedan december som blivit inkasso och dröjsmålsränta, jag hade ingen aning om att ett klarna konto kan ha skulder, vilket jag tog lärdom av i detta fallet.

    Men nu har jag skulder på över 1600kr som jag tagit över från hans konto utan att ha blivit informerad om det av honom. Jag borde ha frågat själv eller tagit kontakt med klarna innan jag gick med på överlåtelsen för att få mer information om hur det fungerar så den här smällen får jag helt enkelt ta..

    Överlag så vill jag påstå att denna person inte är en helt ärlig människa, särskilt när han slutat svara på mail efter kontot är över på mig när han tidigare svarade väldigt fort innan överlåtelsen gick genom. Inte nog med det är hans nummer uppsagd och han är inte längre nåbar.

    Besök adressen är ett alternativ, men han förtjänar inte min tid & energi.

    Men en lärdom jag har tagit till mig:
    Läs genom alla kontrakt noga och förstå.
    Fråga om det är något som är oklart.
    Lita inte på någon du inte känner.

    Får hoppas på att karma gör jobbet.

    Glad Påsk på er!

    #181222
    C.Larsson
    Deltagare

    Va tråkigt, kan inte klarna hjälpa dig som en tjänst till dig som ny kund. Jag hoppas att karma hjälper dig till slut :)

    #181180
    mikaelm01
    Deltagare

    Klarna tyckte att jag skulle betala det eller kontakta förgående ägare för att lösa det, men med tanke på att det inte går att kontakta förgående ägare längre så är jag egentligen fast. Mitt enda alternativ jag har kvar är egentligen att betala detta, men nu är det betalt. Vill bara förvarna samtliga på forumet för liknande händelser.

    #181226
    jonathanb
    Deltagare

    Du kan ju skicka en faktura till honom?

    #181227
    mikaelm01
    Deltagare

    Är det hans rättighet att betala fakturan då?
    Han har ju undanhållit information, men han har inte ljugit om det med tanke på att jag inte frågat då jag inte visste något om detta.
    Enligt lag har han egentligen inte gjort något olagligt, i princip är det bara en oärlig affär för att slippa skulder (lägga över dom på någon annan).

    #181248
    entrepr
    Deltagare

    Vad tråkigt!

    #181250
    Nicklas
    Deltagare

    Det farliga med att ta över ett sånt här konto är att den nya brukare måste kanske i ett senare skede bevisa att varor har skickats innan övertagandet.

    #181951
    Lotta Loberg
    Deltagare

    1600 är ju mindre än 2995 så du kan ju trösta dig med att det iaf var billigare än nyteckna. Men det är viktigt att aldrig ha bråttom, kolla noga och inte vara naiv.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.