Plus Forum E-handelsforumet Logistik Bästa frakt från USA

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103483
    Emilll
    Deltagare

    Vi håller just nu på att testa på import från USA för första gången, men tycker att frakten blir på tok för dyr.:eek:

    Ca priser jag fått:
    Helpall: 24 000kr 150kg 120x80x80
    Paket: 4 500kr 80x40x50 30kg

    Hur gör ni som importerar från USA? Har ni några bra tips och vad brukar det kosta för er?

    #181454
    Stefan72
    Deltagare

    frakt från usa är dyrt………….enda chansen att få det billigt är ju att fylla containrar själv och ha regelbundna sändningar.

    Annars är det poppis inom bilbranschen att ta kontakt med de som skeppar gammelbilar. De brukar gladeligen fylla upp containern med annat. Men det kräver ju lite samarbete över logistikens normala gränser.

    #181455
    Dan
    Deltagare

    Låter dyrt, vilka har du bett om pris från?

    En sån pall borde kosta mindre tycker jag.

    #181456
    Emilll
    Deltagare

    Ja, jag förstår ju att det kan bli ganska dyrt men detta kändes över det vanliga..

    Jag har kollat med DHL & UPS just nu

    #181457
    Dan
    Deltagare

    Hör med Postnord också samt GOTsolution

    #181459
    Knivbutik.se
    Deltagare

    Anslut dig till Pluskontot så kommer du att få ett betydligt bättre pris då du importerar med DHL.

    #181465
    blazern
    Deltagare

    Vet inte vart du har fått prisuppgiften från UPS, men kolla med en riktig säljare där om du inte har gjort det. De är duktiga på att ge rabatt på standardpriserna, upp mot 80%.

    #181486
    Emilll
    Deltagare

    Fick mycket billigare pris från GOT Solutions, tack för det Dan. Runt tusenlappen för ett paket.

    #181866
    Epackr
    Deltagare

    Hej,

    Jag har skickat många paket både som privatperson och företagare från USA till Sverige. Priserna du fått verkar stämma rätt bra, är ju en bit det ska skickas. Håll koll på eventuella avgifter vid import från USA bara så att det inte blir några överraskningar efter dina paket gått genom tullen.

    Vänliga hälsingar,

    Patrick
    Epackr AB – Emballage med tryck
    http://www.epackr.se

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.