Plus Forum E-handelsforumet Logistik Material vid uppstart av e-butik

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103811
    Izza
    Deltagare

    Hej!:)
    Kul att vara här! (precis nyreggad)

    Jag har hur mycket frågor som helst, men jag börjar i en ände. Jag har läst i trådar tillbaka, men hittar allt lite splittrat på olika ställen, så jag samlar ihop det jag undrar här och hoppas ni kan hjälpa mig!

    Jag ska starta e-butik och håller på med planeringen inför det. Då är frågan vad jag behöver.
    Packbord, packtejp, kartonger/påsar, bubbelplast. Om jag vill ha “finare” emballage, ev med eget tryck – var köper jag det bäst? Färgade paket?
    Etikettskrivare, någon ni kan rekommendera?
    Varor jag ska packa är ffa böcker.
    Bästa sättet att skicka varor?
    Vad glömmer jag?
    Ha en bra dag!

    #182597
    blazern
    Deltagare

    @Izza 88406 wrote:

    Hej!:)

    Kul att vara här! (precis nyreggad)

    Jag har hur mycket frågor som helst, men jag börjar i en ände. Jag har läst i trådar tillbaka, men hittar allt lite splittrat på olika ställen, så jag samlar ihop det jag undrar här och hoppas ni kan hjälpa mig!

    Jag ska starta e-butik och håller på med planeringen inför det. Då är frågan vad jag behöver.

    Packbord, packtejp, kartonger/påsar, bubbelplast. Om jag vill ha “finare” emballage, ev med eget tryck – var köper jag det bäst? Färgade paket?

    Etikettskrivare, någon ni kan rekommendera?

    Varor jag ska packa är ffa böcker.

    Bästa sättet att skicka varor?

    Vad glömmer jag?

    Ha en bra dag!

    Om du är precis nystartad är mitt råd att hålla nere budgeten till att börja med.

    Köp nåt billigt bord på IKEA med justerbara ben och packa på, starta med vanliga pappkartonger typ från PackoPlock eller liknande. Kartonger med tryck kan bli dyrt i små kvantiteter.

    Billigaste sättet är förmodligen Postnord Varubrev vid vikt under 1 kg (dock inte fullt spårbara), över 1 kg så funkar DHL med konto genom Pluskontot eller Edge. Dessa är spårbara, hamnar dock hos Servicepoint för privatpersoner medans varubreven delas ut i brevlåda i mån av plats.

    Zebra GK420D är en bra etikettskrivare som funkar i alla lägen till de flesta transportetiketter. Dock kan du börja med en billigare laserskrivare och etiketter på A4-papper.

    En dator och skrivare kan vara bra att ha om man ska sälja genom e-handel.

    För övrigt, lokal, papper, kuvert, pennor, tid, tålamod, pengar och ett trevligt humör mot kunderna.

    Lycka till :)

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.