Material vid uppstart av e-butik - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-11, 13:49
Izza Izza är inte uppkopplad
Ny medlem
Material vid uppstart av e-butik Ingen
Material vid uppstart av e-butik Inget

Reg.datum: okt 2016
Izza is on a distinguished road
Standard Material vid uppstart av e-butik

Hej!
Kul att vara här! (precis nyreggad)

Jag har hur mycket frågor som helst, men jag börjar i en ände. Jag har läst i trådar tillbaka, men hittar allt lite splittrat på olika ställen, så jag samlar ihop det jag undrar här och hoppas ni kan hjälpa mig!

Jag ska starta e-butik och håller på med planeringen inför det. Då är frågan vad jag behöver.
Packbord, packtejp, kartonger/påsar, bubbelplast. Om jag vill ha "finare" emballage, ev med eget tryck - var köper jag det bäst? Färgade paket?
Etikettskrivare, någon ni kan rekommendera?
Varor jag ska packa är ffa böcker.
Bästa sättet att skicka varor?
Vad glömmer jag?
Ha en bra dag!
Svara med citat
Annons

Gammal 2016-10-11, 19:57
blazern blazern är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
Material vid uppstart av e-butik www.rembutiken.se
Material vid uppstart av e-butik RemButiken Sverige AB

Reg.datum: jul 2012
blazern is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Izza Visa inlägg
Hej!

Kul att vara här! (precis nyreggad)

Jag har hur mycket frågor som helst, men jag börjar i en ände. Jag har läst i trådar tillbaka, men hittar allt lite splittrat på olika ställen, så jag samlar ihop det jag undrar här och hoppas ni kan hjälpa mig!

Jag ska starta e-butik och håller på med planeringen inför det. Då är frågan vad jag behöver.

Packbord, packtejp, kartonger/påsar, bubbelplast. Om jag vill ha "finare" emballage, ev med eget tryck - var köper jag det bäst? Färgade paket?

Etikettskrivare, någon ni kan rekommendera?

Varor jag ska packa är ffa böcker.

Bästa sättet att skicka varor?

Vad glömmer jag?

Ha en bra dag!

Om du är precis nystartad är mitt råd att hålla nere budgeten till att börja med.

Köp nåt billigt bord på IKEA med justerbara ben och packa på, starta med vanliga pappkartonger typ från PackoPlock eller liknande. Kartonger med tryck kan bli dyrt i små kvantiteter.

Billigaste sättet är förmodligen Postnord Varubrev vid vikt under 1 kg (dock inte fullt spårbara), över 1 kg så funkar DHL med konto genom Pluskontot eller Edge. Dessa är spårbara, hamnar dock hos Servicepoint för privatpersoner medans varubreven delas ut i brevlåda i mån av plats.

Zebra GK420D är en bra etikettskrivare som funkar i alla lägen till de flesta transportetiketter. Dock kan du börja med en billigare laserskrivare och etiketter på A4-papper.

En dator och skrivare kan vara bra att ha om man ska sälja genom e-handel.

För övrigt, lokal, papper, kuvert, pennor, tid, tålamod, pengar och ett trevligt humör mot kunderna.

Lycka till
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är