Plus Forum E-handelsforumet Logistik Behöver feedback på PostNord Delivery Checkout

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103958
    Ricky
    Deltagare

    Hej

    Efter en del konfigurerande har jag äntligen lyckats få till PostNord Checkout Delivery som jag behöver och vill ha det.

    Modulen innebär att kund själv t.ex. kan välja utlämningställe. Modulen har också en inbyggd integration mot Pacsoft (dock mot en liten kostnad).

    Det verkar finnas två konfigureringsmöjligheter. Ena är att fraktalternativen visas som seperata leverantörer, exempelvis:

    – PostNord, 1-2 dagar
    – PostNord, 2-3 dagar
    – PostNord Hemleverans, 2-3 dagar etc etc etc

    Andra alternativet är det jag provar nu och som jag behöver feedback på. Det innebär att modulen öppnar ett nytt fönster med alternativen som kund kan välja på.

    Mitt största orosmoment är dock att jag inte är säker på att det här framgår tydligt nog att kund kan välja på fler alternativ när det gäller “Till postlåda eller ombud”. Man kan nämligen här klicka på en blå knapp för att kunna välja mellan ekonomifrakt (3-5 dagar i mitt fall) eller vanlig frakt (2-4 dagar i mitt fall).

    — > Men som sagt, jag vet inte riktigt om det framgår tydligt nog i PostNords gränssnitt att man kan välja mellan två alternativ för leveransalternativet “Till postlåda” < --- Skulle jag kunna be om feedback från er vad ni tycker? Hoppa in och lägg något i varukorgen: http://www.ra-rely.se

    Tack!

    #183101
    Ricky
    Deltagare

    Ledsen, tålamod är inte min starkaste sida :)

    Det blev att jag valde det första alternativet med separata val för varje fraktval. Det är förvisso snyggt med ett nytt fönster som öppnas, men samtidigt känns det som ett extra steg för mycket för kund. När allting visas på en och samma sida/fönster, känns det lite smidigare. Dessutom hade jag lite problem att konfigurera “en-fönsterslösningen” till att visa enbart 1:a-klass varubrev som fraktval utan att ha med Varubrev Ekonomi också…detta är kanske inget man ser när man beställer, men det är viktigt framöver om jag bestämmer mig för att öppna integrationen mot Pacsoft nämligen.

    Hur som helst så behöver ni inte använda min site som en beta längre :P

    #183102
    Stefan72
    Deltagare

    säkert jättebra för de som har volymerna och har jättebra priser men de flesta andra kör ju inte posten överhuvudtaget………..

    #183106
    Ricky
    Deltagare

    Du menar PostNord? Nej, använder man sig inte av PostNord för frakt så behöver man troligen inte heller deras modul.

    #183373
    simonfalun
    Deltagare

    Jag gick in och testade din kassa, både av nyfikenhet på Postnord-modulen (funderar själv på att installera den) och välvilja med tanke på tråden.
    Visserligen såg jag efteråt att du skrivit att du inte längre behöver betatestare, och även att tråden är ifrån januari – MEN – När jag försökte välja serviceställe fick jag fram detta felmeddelande:
    Address.City and Address.PostalCode can’t both be null!

    Nu hade jag inte för avsikt att handla på riktigt så jag testade inte vidare, men jag antar att själva köp-processen tar stopp här?
    Postnumret jag angav är 79134.

    /Simon

    #183443
    vConnect
    Medlem

    Hej alla i samtalet,

    Detta är vConnect som skriver, vi har skapat denna modulen som ni talar om och vid intresse för denna eller andra frågor så är det bara att kontakta oss. Vi erbjuder bl.a. installationen gratis om ni önskar PostNord modulen i detta tillfälle.

    Sida: http://vconnect.se/moduler/postnord-delivery-check-out

    Kontakt: kontakt@vconnect.se / +46 101388892

    Bästa hälsningar från oss i vConnect.

    #183436
    OscarJ
    Deltagare

    @vConnect 89534 wrote:

    Hej alla i samtalet,

    Detta är vConnect som skriver, vi har skapat denna modulen som ni talar om och vid intresse för denna eller andra frågor så är det bara att kontakta oss. Vi erbjuder bl.a. installationen gratis om ni önskar PostNord modulen i detta tillfälle.

    Sida: http://vconnect.se/moduler/postnord-delivery-check-out

    Kontakt: kontakt@vconnect.se / +46 101388892

    Bästa hälsningar från oss i vConnect.

    Härligt med ett namn på den som skriver :)

    #183437
    vConnect
    Medlem

    Ursäkta för att namn ej kom med :)

    Bästa hälsningar/Med venlig hilsen

    Stefan Dahlquist | vConnect
    Key Account Manager
    Email: dahlquist@vconnect.se
    Phone: +46 101388892/+45 78754085

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.