Plus Forum E-handelsforumet Logistik Paket över 150cm?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103985
    Jolo
    Deltagare

    Skickar mest med DHL Servicepoint där maxlängden är 150 cm.

    Någon som har tips på lösning om man behöver skicka paketlängd 160 cm.

    DHL Home Delivery är ju ett alternativ men finns det några andra bra lösningar?

    #183408
    Qarillion
    Deltagare

    Vi har samma problem, och det verkar vara så att Home Delivery är det enda vettiga alternativet.

    Tyvärr har DHL ett ganska högt påslag på “uddaorts tillägg” som kommer ganska frekvent. Denna avgift är döden för intäkterna om du inte har riktigt bra marginaler.

    Mellan 250-450:- ligger den på + moms och beror på hur “udda” DHL bedömer orten som.

    #183409
    Jolo
    Deltagare

    Tack för svar :)

    Ja det var ju inte kul påslag..

    Någon annan som har hittat någon annat än DHL Home Delivery?

    #183411
    kryllem
    Deltagare

    @Jolo du kan höra med DSV, vi jämförde deras priser och hamnade på ungefär samma nivå som med DHL.
    Möjligt att de inte har samma höga “udda ortstillägg”.
    Att skicka iväg ett mejl med måttet, vikten och från-till destination skadar knappast.

    #183406
    Lagrinsexperten
    Deltagare

    Hej

    Kolla med Schenker de är ganska bra på att komma med lösningar.
    Udda tillägg eller som jag känner till det som ortstillägg är tillägg som är till att kompensera transport till orter/postnummer som är har ej så mycket frakt.
    Jag använder mig av Schenker och det är nog det samma som de andra eller ganska likt.

    Jag har gjort en excel dokument som hjälper mig att se om orten har tillägg eller storstadstillägg.
    Om ni vill så kan jag dela den med mig, skicka email till david.leifsson@leman.com

    mvh
    David

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.