Plus Forum E-handelsforumet Logistik Transport med pall?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104101
    IPhouse_Frank
    Deltagare

    Hej! Vi behöver skicka en pall med våra varor till Malmö.
    Första gången jag gör detta, så många frågor:
    1. Köper jag en pall själv? Vårt köper man denna?
    2. Eller kan man köpa via DHL … detta i samband med deras transporttjänst?
    3. Från Malmö fraktas ´min´och flera andra pallar i en samlingscontainer till China… Jag antar att pallen kommer inte tillbaka…. så dvs att jag säljer även pallen tillsammans med mina produkter?

    TACKAR!:)

    #183486
    kryllem
    Deltagare

    1. Du köper pallen själv. Det är bara att söka på någon sökord: Lastpall, EUR-pall, Engångspall + ditt närområde.
    2. Du kan oftast få DHLs egna pallar om du har någon form av avtal. Det är dock inga tåliga pallar som t.ex. EUR-pall utan mer som engångspallar.
    3. Pallen kommer inte tillbaka, pallkostnad brukar oftast bakas in i orderpriset eller så kan du ta ut en avgift för pall som en del ehandlarna gör. Dock är detta inte uppskattat av kunderna direkt.

    #183489
    nmn
    Deltagare

    Firmor och butiker brukar ställa ut överblivna pallar de inte har plats för utanför dörren bara att åka förbi och plocka upp. Är det öppet går man in och frågar om man får ta pallen de ställt ut. Tänk på att pallar som inte är standard 120×80 (hel) eller 80×60 (halvpall) kostar skjortan att skicka.

    Skall du köpa pallar brukar beg engångspall kosta kring 15kr, utkörningen kostar dock betydligt mer…

    #183490
    mailingbags.nu
    Deltagare

    @nmn 89657 wrote:

    Firmor och butiker brukar ställa ut överblivna pallar de inte har plats för utanför dörren bara att åka förbi och plocka upp. Är det öppet går man in och frågar om man får ta pallen de ställt ut. Tänk på att pallar som inte är standard 120×80 (hel) eller 80×60 (halvpall) kostar skjortan att skicka.

    Skall du köpa pallar brukar beg engångspall kosta kring 15kr, utkörningen kostar dock betydligt mer…

    Dom flesta ställer ut pallarna för dom förvarar dom utomhus, värda 30-130 + moms styck. Så åk inte förbi och plocka upp är mitt råd:)

    #183538
    IPhouse_Frank
    Deltagare

    Jag har fått en EUR pall, tack för tipset.

    #183607
    GOTsolution AB
    Deltagare

    Tänk på att om du ska skicka en pall till Kina så måste den vara godkänd, ISPM 15 Märkning.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.