Plus Forum E-handelsforumet Logistik Har ett litet lager. återvinning av kartonger/skräp

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104253
    daniel.antonsson
    Deltagare

    Hej,

    Har ett litet lager, får leveranser varje vecka med nya/befintliga produkter. hur gör ni med kartongskräpet?

    Tar mycket plats och tid att stå och skära ner allt hela tiden.

    Finns det nån bra lösning som inte tar för mycket plats eller nått bra system ni kör för att hålla ytan nere:-)

    alla tankar och ideer är välkomna:-)

    #183989
    Nicklas
    Deltagare

    Vi lägger kartongerna på en släpvagn som jag tömmer på en återvinningsstation varje vecka.

    #183991
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Finns olika föreningar som hämtar och säljer detta. Kolla runt och se om det finns någon omkring där du finns.

    @daniel.antonsson 90339 wrote:

    Hej,

    Har ett litet lager, får leveranser varje vecka med nya/befintliga produkter. hur gör ni med kartongskräpet?

    Tar mycket plats och tid att stå och skära ner allt hela tiden.

    Finns det nån bra lösning som inte tar för mycket plats eller nått bra system ni kör för att hålla ytan nere:-)

    alla tankar och ideer är välkomna:-)

    #184052
    Adorme
    Deltagare

    Såg att det var ganska länge sen du ställde din fråga, men problemet kanske kvarstår. Jag använder mig av en firma som heter Smartrecycling (http://www.smartrecycling.se) för att bli av med min wellpapp. De hämtar en gång i månaden och jag får låna en bur från dem. För det tar de 199 kr/hämtning. Jag är nöjd med dem. Jag har mitt lager i Gustavsberg utanför Stockholm. Vet inte riktigt på vilka orter de har hämtning.

    #184055
    C.Larsson
    Deltagare

    Jag har lager nära en butik, jag blev bundis med chefen som låter mig kasta wellpap i deras pressare :)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.