Plus Forum E-handelsforumet Logistik Brev / litet paket utomlands – finns billigare alternativ än Postnord?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104323
    HenrikAI
    Deltagare

    Hej, ser att det har diskuterats frakt här utomlands ett par gånger, men jag hittar inget med min frågeställning riktigt..

    Jag har en produkt jag vill skicka utomlands. Vikt under 500 gram, och förpackningen klarar gott och väl Postnords måttgränser för brev. Värdet är en bit under 100 kr och spårbarhet behövs egentligen inte. Bästa pris jag hittar är Postnords ekonomibrev utrikes, 70 kr inkl moms.

    Är det ett önsketänkande att hitta alternativ med lägre fraktkostnader (så länge man skickar från Sverige)? Vid vilka volymer kan man börja prata mängdrabatt med Postnord?

    #184186
    Stefan72
    Deltagare

    Billigare än så lär du inte hitta skulle jag tro. Sverige är helt fel land att skicka ifrån när det gäller billiga saker med låg avans.
    Pratat med posten direkt är nog bara ide om du skickar tusentals likadana försändelser i månaden.

    #184187
    SkalHuset.se
    Deltagare

    @HenrikAI 90636 wrote:

    Hej, ser att det har diskuterats frakt här utomlands ett par gånger, men jag hittar inget med min frågeställning riktigt..

    Jag har en produkt jag vill skicka utomlands. Vikt under 500 gram, och förpackningen klarar gott och väl Postnords måttgränser för brev. Värdet är en bit under 100 kr och spårbarhet behövs egentligen inte. Bästa pris jag hittar är Postnords ekonomibrev utrikes, 70 kr inkl moms.

    Är det ett önsketänkande att hitta alternativ med lägre fraktkostnader (så länge man skickar från Sverige)? Vid vilka volymer kan man börja prata mängdrabatt med Postnord?

    Kolla annars på PostNord varubrev ekonomi. Under 500g kostar runt 45kr, iaf till Norge och Finland.

    #184217
    Ekraft
    Deltagare

    Du kan skicka dem från Tyskland över hela världen för 3,70€. (oförhandlat privatpersonspris, frankerat med frimärken). Går säkert att få betydligt bättre deal.

    Sverige är ett totalt U-land för logistiksnav med distribution runt om i världen. Våra fraktpriser är så höga att alla våra “enkla jobb” som finns inom ehandeln istället hamnar utomlands.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.