Plus Forum E-handelsforumet Logistik DHL Tyskland- Sverige Smsavisering

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104339
    Jolo
    Deltagare

    Hej,

    Någon som har dropshipping med DHL från Tyskland till Sverige och använder Sms-avisering till de svenska kunderna?

    Enligt min avsändare i Tyskland går detta inte att ordna vilket jag tycker är lite konstigt.

    DHL Tyskland övergår ju till PostNord i Sverige och enligt dem behöver avsändaren från Tyskland endast ange detta som önskemål så kommer PostNord avisera via Sms.. så de säger olika saker..

    Någon som har erfarenhet av detta?

    #184245
    BrunoH
    Deltagare

    Hej
    Nu är jag kanske helt ute och cyklar men dhl i Tyskland blir dhl i Sverige.
    Däremot db schenker blir i vissa fall postnord.

    Hmmm konstigt, man brukar kunna lägga till avisering via sms.

    #184246
    Yvonne
    Deltagare

    @BrunoH 90708 wrote:

    Hej
    Nu är jag kanske helt ute och cyklar men dhl i Tyskland blir dhl i Sverige.
    Däremot db schenker blir i vissa fall postnord.

    Hmmm konstigt, man brukar kunna lägga till avisering via sms.

    DHL Tyskland blir märkligt nog PostNord i Sverige, man kan ju tycka att det borde fortsätta vara DHL.

    #184248
    Hakan K
    Deltagare

    DHL ägs 100% av Tyska Posten och när försändelsen skickas som “post” försändelse i det tyska systemet så blir det per automatik Svenska PostNord som tar hand om det, det är ett bra sätt för att DHL att spara pengar:) Postsystemet funkar så i alla länder i överlag, tyvärr. Därav ser man många knasiga lösningar som mottagande land inte styr över och därav problem med att samtliga uppgifter som mailadresser, smsaviseringar osv. inte följer med över helt korrekt i vissa fall, har tyvärr stött på det vid flertalet gånger både jobb och privat!

    #184308
    Jolo
    Deltagare

    Tack för svar,

    Håkan H och Yvonne, använder ni er av DHL Tyskland och vet hur man kan få till sms:avisering i Sverige?

    Eller är det någon annan som kan förklara hur man praktiskt ska kunna få detta att fungera?

    #185592
    Jolo
    Deltagare

    Jag puttar upp denna äldre tråden för att se om någon har något tips svar på frågeställningen :confused:

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.