|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Någon som har dropshipping med DHL från Tyskland till Sverige och använder Sms-avisering till de svenska kunderna? Enligt min avsändare i Tyskland går detta inte att ordna vilket jag tycker är lite konstigt. DHL Tyskland övergår ju till PostNord i Sverige och enligt dem behöver avsändaren från Tyskland endast ange detta som önskemål så kommer PostNord avisera via Sms.. så de säger olika saker.. Någon som har erfarenhet av detta? |
Annons |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Nu är jag kanske helt ute och cyklar men dhl i Tyskland blir dhl i Sverige. Däremot db schenker blir i vissa fall postnord. Hmmm konstigt, man brukar kunna lägga till avisering via sms. |
|
||||
|
||||
![]()
DHL Tyskland blir märkligt nog PostNord i Sverige, man kan ju tycka att det borde fortsätta vara DHL.
|
|||
|
|||
![]()
DHL ägs 100% av Tyska Posten och när försändelsen skickas som "post" försändelse i det tyska systemet så blir det per automatik Svenska PostNord som tar hand om det, det är ett bra sätt för att DHL att spara pengar
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svar,
Håkan H och Yvonne, använder ni er av DHL Tyskland och vet hur man kan få till sms:avisering i Sverige? Eller är det någon annan som kan förklara hur man praktiskt ska kunna få detta att fungera? |
|
|||
|
|||
![]()
Jag puttar upp denna äldre tråden för att se om någon har något tips svar på frågeställningen
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|