Plus Forum E-handelsforumet Logistik Dhl-etiketter + Zebra

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104405
    Jonkejober
    Deltagare

    Hej,

    Jag har hittills använt Pacsoftonline och en Zebra för att skriva ut etiketter vilket funkat toppen.

    Nu har jag dock blivit tvungen att använda DHL multishipping för en del paket av kostnadsskäl.

    Mitt problem är att jag inte får ut etiketterna på nåt vettigt sätt. Behöver jag installera någon ny drivrutin eller programvara eller är det någon inställning?

    De skrivs ut men blir antingen pyttesmå eller helt felanpassade. Har fått skriva på A4 och tejpa istället.

    Tack på förhand

    Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk

    #184375
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Nu använder inte jag Multishipping, men gjort förr. Du hade då så du kunde ställa in (justera) måtten. Har du gjort detta? Annars finns där en support som du kan ringa till, har för mig att dom var rätt hjälpsamma förr i tiden.

    @Jonkejober 90933 wrote:

    Hej,

    Jag har hittills använt Pacsoftonline och en Zebra för att skriva ut etiketter vilket funkat toppen.

    Nu har jag dock blivit tvungen att använda DHL multishipping för en del paket av kostnadsskäl.

    Mitt problem är att jag inte får ut etiketterna på nåt vettigt sätt. Behöver jag installera någon ny drivrutin eller programvara eller är det någon inställning?

    De skrivs ut men blir antingen pyttesmå eller helt felanpassade. Har fått skriva på A4 och tejpa istället.

    Tack på förhand

    Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk

    #184377
    Stefan72
    Deltagare

    Har du gjort nå inställningar under just “inställningar” ? Där kan du välja laser eller etikettskrivare och en del andra val.

    #184382
    Jonkejober
    Deltagare

    Det var rätt inställningar i multishipping men man var tvungen att skriva in rätt mått i inställningarna för skrivaren samt ta bort centrering och autopassa till papper så blev det bra.

    Dock några frågor till. Det tar betydligt längre tid innan den skriver ut jämfört med via Pacsoftonline som använder ett litet program från Unifaun. Någon inställning för buffring lr liknande?

    Är det någon av er som använder de tjänster där man kan exportera / importera filer?

    Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk

    #184383
    Nicklas
    Deltagare

    @Jonkejober 90947 wrote:

    Det var rätt inställningar i multishipping men man var tvungen att skriva in rätt mått i inställningarna för skrivaren samt ta bort centrering och autopassa till papper så blev det bra.

    Dock några frågor till. Det tar betydligt längre tid innan den skriver ut jämfört med via Pacsoftonline som använder ett litet program från Unifaun. Någon inställning för buffring lr liknande?

    Är det någon av er som använder de tjänster där man kan exportera / importera filer?

    Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk

    Varför aktiverar du inte DHL i Unifaun?
    Vi kör alla transportörer via Unifaun, det kostar lite men det är värt varenda minut att ha koppling till dem med återläsning.

    #184384
    Jonkejober
    Deltagare

    @Nicklas 90948 wrote:

    Varför aktiverar du inte DHL i Unifaun?
    Vi kör alla transportörer via Unifaun, det kostar lite men det är värt varenda minut att ha koppling till dem med återläsning.

    Har tittat på precis det men modul med autoåterläsning till Prestashop ligger på 15k + moms. Finns en som är halvautomatisk där man jobbar med filer dock som är betydligt billigare.

    Finns en annan modul från ett danskt företag med månadskostnad men den stödjer inte DHL tyvärr.

    Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.