Plus Forum E-handelsforumet Logistik Nya regler Varubrev?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104412
    Dancar
    Deltagare

    Tjenare,

    Har hört det surras lite om att Varubrev ska göras om nästa år, framförallt vilka dimensioner de får ha. Är det någon som känner till detta och finns det officiell info angående detta från PostNord? Jag har inte hört ett pip från dem angående detta nämligen.

    #184398
    Jonkejober
    Deltagare

    @Dancar 90963 wrote:

    Tjenare,

    Har hört det surras lite om att Varubrev ska göras om nästa år, framförallt vilka dimensioner de får ha. Är det någon som känner till detta och finns det officiell info angående detta från PostNord? Jag har inte hört ett pip från dem angående detta nämligen.

    Jupp, pratade med säljare idag och han informerade om det. Nya måtten är 34*26*7cm i maxmått om jag inte hörde fel. Skulle börja gälla från maj.

    De ska anpassas efter fastighetsboxar.

    Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk

    #184400
    Dancar
    Deltagare

    Ok, tack så mycket för info. Konstigt att de inte går ut med detta då det kan innebära mycket jobb för en del kunder. Vi måste se över hela vår logistikhantering…

    #184401
    Hakan K
    Deltagare

    De säger inget eftersom de har inget vettigt alt. de vill bara ha mindre kunder och mindre att göra:)

    #184404
    Nicklas
    Deltagare

    Jäkligt illa om de nu skjuter sönder varubreven, vad säger de att alternativet är?
    Det enda jag kan hitta med dessa storleksbegränsningar är Mypack Home Small, tror ni inte att de kommer att göra ett varubrev small för att inte bli av med massa varubrevskunder.
    https://www.postnord.se/foretag/skicka/inrikes/paket/till-konsument/mypack-home-small

    #184405
    Hakan K
    Deltagare

    Varubrev och Mypack Home small får samma begränsningar!
    Problemet som de beskriver är inte hela sanningen med att det är för mycket luft osv. de vill få bort utgiften med för mycket varubrev som hamnar hos ombuden och därav minskar deras marginaler! Att skylla på att brevbärarna får för mycket att göra och det är tyngre arbetsmiljö är rent BS i detta fallet eftersom det är fördel att slippa ta med dessa på en cykel, moped, liten bil eller dylikt så det avlastar brevbäraren rent praktiskt men som vanligt så kan man vinkla allt till olika syfte. Självklart är det att föredra att det kommer till brevlådan, boxen osv. men som tidigare artiklar gällande lgh.boxar som är underbart genomtänkta så lär det inte direkt bli bättre när ingen får ut sina försändelser ur boxarna:) och de har bara utrymme för möjligen 1-2 små försändelser.

    #184579
    gvh
    Deltagare

    Info finns nu på posten.se https://www.postnord.se/foretag/skicka/inrikes/brev/varubrev

    Måttbegränsning är 34x24x7cm, gäller f o m 1/5 2018.

    När ni skaffar kartonger tänk på att emballagebranschen oftast anger INNERMÅTTEN.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.