Plus Forum E-handelsforumet Logistik Tullspedition, är detta rimligt?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104601
    kaiserkarl
    Deltagare

    Ska handla lite från Usa (i princip bara Usa och övriga Europa som jag kommer handla ifrån)

    Från Haegerstrands fick jag för en tid sedan ett prisexempel på ca. 6000 sek dörr till dörr, han sade ju som jag kan tänka mig att det är ganska komplext, men detta är vad han gav mig då, och detta för 25kg gods…

    Såhär såg hans då dagsfärska exempel ut:
    25 kg 50 kg 100 kg 200 kg

    Terminalkostnader m m USA: 200 USD 200 USD 200 USD 200 USD

    Terminalkostnader m m USA: 25 USD 50 USD 100 USD 200 USD

    Flygfrakt: 300 USD 300 USD 380 USD 650 USD

    Leverans Gävle inkl terminalkostnad Arn: 1300 SEK 1400 SEK 1500 SEK 1600 SEK

    Importdeklaration: 850 SEK 850 SEK 850 SEK 850 SEK

    och i detta ingick det endast 3 varuposter, resterande kostade ca. en hundring st, om jag inte minns fel, detta gällande gods både från LA och NY, nu blir det dock bara NY, men frågan är då, är detta ett rimligt pris???

    Spontant tycker jag kanske att det låter aningen dyrt, men jag vet inte…fördelen är ju förstås att man får hem det hela vägen och inte måste hämta i Gbg eller något…Rimligt?

    OM SUPERORIMLIGT, SÅ TAS GÄRNA FÖRSLAG EMOT PÅ ANDRA PRISVÄRDA OCH SERIÖSA TULLSPEDITÖRER!

    #185048
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Få in lite mer underlag från andra. Jag kan tipsa om ett företag som du kan kolla priserna med:

    http://www.kerrylogisticssweden.se/sv/

    @kaiserkarl 91820 wrote:

    Ska handla lite från Usa (i princip bara Usa och övriga Europa som jag kommer handla ifrån)

    Från Haegerstrands fick jag för en tid sedan ett prisexempel på ca. 6000 sek dörr till dörr, han sade ju som jag kan tänka mig att det är ganska komplext, men detta är vad han gav mig då, och detta för 25kg gods…

    Såhär såg hans då dagsfärska exempel ut:
    25 kg 50 kg 100 kg 200 kg

    Terminalkostnader m m USA: 200 USD 200 USD 200 USD 200 USD

    Terminalkostnader m m USA: 25 USD 50 USD 100 USD 200 USD

    Flygfrakt: 300 USD 300 USD 380 USD 650 USD

    Leverans Gävle inkl terminalkostnad Arn: 1300 SEK 1400 SEK 1500 SEK 1600 SEK

    Importdeklaration: 850 SEK 850 SEK 850 SEK 850 SEK

    och i detta ingick det endast 3 varuposter, resterande kostade ca. en hundring st, om jag inte minns fel, detta gällande gods både från LA och NY, nu blir det dock bara NY, men frågan är då, är detta ett rimligt pris???

    Spontant tycker jag kanske att det låter aningen dyrt, men jag vet inte…fördelen är ju förstås att man får hem det hela vägen och inte måste hämta i Gbg eller något…Rimligt?

    OM SUPERORIMLIGT, SÅ TAS GÄRNA FÖRSLAG EMOT PÅ ANDRA PRISVÄRDA OCH SERIÖSA TULLSPEDITÖRER!

    #185049
    kaiserkarl
    Deltagare

    @Jimmy Öström 91822 wrote:

    Få in lite mer underlag från andra. Jag kan tipsa om ett företag som du kan kolla priserna med:

    http://www.kerrylogisticssweden.se/sv/

    Ja ska väl göra det, men ville “ta tempen” på förslaget så att säga…vill ju veta om det är högst rimligt eller åt helvete! Tack för svar! ska kolla upp Kerry!

    #185050
    Ekraft
    Deltagare

    Priserna låter inte orimliga sett till totalen, men tar du in pris från ett par till får du en bättre blick på var priserna ligger.

    Om du regelbundet (flera gånger i månaden) skall plocka in saker från länder utanför EU kan det ju vara lönt att göra sin egen tulldeklaration. Tullen brukar anordna en del utbildningar där man får lära sig, annars finns det en del information på nätet om hur man gör.

    Något annat än dörr till dörr är stora tidstjuvar och det är sällan lönsamt att själv utföra transporter från flygplatser och hamnar hem.

    #185051
    kaiserkarl
    Deltagare

    @Ekraft 91824 wrote:

    Priserna låter inte orimliga sett till totalen, men tar du in pris från ett par till får du en bättre blick på var priserna ligger.

    Om du regelbundet (flera gånger i månaden) skall plocka in saker från länder utanför EU kan det ju vara lönt att göra sin egen tulldeklaration. Tullen brukar anordna en del utbildningar där man får lära sig, annars finns det en del information på nätet om hur man gör.

    Något annat än dörr till dörr är stora tidstjuvar och det är sällan lönsamt att själv utföra transporter från flygplatser och hamnar hem.

    Tack för svar! Jo jag har väl tänkt det, men nu är det så mycket annat, och om jag tar hjälp första gången så ser jag ju alla varukoder och liknande tänker jag, så kanske man kan sköta det själv en annan gång…samtidigt så hittar jag någon bra, och tycker att det känns värt att leja bort det så, kanske jag gör det med…vi får se!

    #185084
    GOTsolution AB
    Deltagare

    Hej,

    Det låter ganska högt skulle jag säga, vi hjälper många mindre företag med import från hela världen, hör gärna av dig om du vill ha ett pris.

    MVH

    Morgan

    GOT Solution AB

    #185016
    kaiserkarl
    Deltagare

    @GOTsolution AB 91873 wrote:

    Hej,

    Det låter ganska högt skulle jag säga, vi hjälper många mindre företag med import från hela världen, hör gärna av dig om du vill ha ett pris.

    MVH

    Morgan

    GOT Solution AB

    Hur opartisk är du då? hehe…du är förstås varmt välkommen att ge mig en bättre deal! Pma mig om du vill…

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.