Plus Forum E-handelsforumet Logistik Posten katastrof denna sommar

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104735
    jp2
    Deltagare

    Värre än tidigare. Har ett par försvunna varor varje vecka.
    Tidigare ett par i halvåret.
    Visst har det blivit värre varje halvår men nu har jag fått börja skicka allt med ett värde på över 300 kr med DHL så det är spårbart.

    Någon annan som upplevt samma?

    Är det klåfingriga sommarvikarier som anställts med instegsbidrag kanske?

    #185442
    Jonkejober
    Deltagare

    Märker väl inget speciellt just nu men när vår ordinarie chaufför är borta, då är det KAOS men det gäller även DHL och Schenker.

    #185445
    notionstore
    Deltagare

    Själv har jag märkt att A-brev har en leveranstid på 4-7 dagar x.X Större delen av våra kunder får inte sin order inom 1-2 dagar.
    Själv har jag haft en beställning till mig som haft de preliminära leveransdagarna 11:e, 12:e, 13:e och nu ska vi tydligen få det den 16:e :P Får se om de skjuter på det igen efter helgen.
    40 kunder som väntar på att det paketet ska komma fram. Sen ska vi skicka ut det till dem med posten igen för ytterliggare 4-5 dagars leveranstid.

    #185449
    nmn
    Deltagare

    Är väl inte mycket värre än vanligt? Största problemet är terminalen i Göteborg som ungefär en dag av tre inte packar upp burarna med företagspaket som de hämtat in.
    Kommer bara paketen in i systemet så de går att följa så funkar det oftast.

    Vad gäller brev så har ju terminalen i Malmö varit stängd i nästan två dagar förra veckan på grund av något misstänkt så det lär ju skapat en hel del förseningar men brev skickar man väl inte om man har brått eller om det är viktigt.

    #185471
    jp2
    Deltagare

    Jag har börjat få tillbaka försändelserna nu.

    Har varit en kombination av olika faktorer. Eftersom jag inte skickar med varubrev längre så går allt som vanlig post och skriver kunder fel adress så får de inte avier (innan fick de ju SMS oavsett). Sen är det många som rest bort men det har gått in fel på Tradera pga man väljer adress två gånger vid utcheckning.

    #185511
    Jonas.L
    Deltagare

    Har enbart negativt när de gäller PostNord. Förstår inte varför de bli anlitade? Dyra, sega och kassa villkor.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.