Plus Forum E-handelsforumet Logistik Tull- och avgiftsstatus från Aliexpress?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104792
    chinaski
    Deltagare

    Hej kära e-handlare!

    Vad jag har fått berättat för mig vid olika tillfällen under de senaste månaderna är att bestämmelserna kring tullavgiften beträffande paket beställda från Aliexpress konstant förändras.

    Det jag initialt ville veta är om det finns någon specifik sida där man alltid kan läsa om de senaste uppdateringarna kring denna typ av avgift, eller helt enkelt få svar från Er om ni vet vad det numera kostar per paket etc.

    Ponera att jag beställer ett lager med 50 produkter från en användare/store och 100 produkter från en annan användare/store – kommer jag då få betala per paket? D.v.s. risken för de stora kostnaderna, som jag förstått det, är om man beställer exempelvis massor av småsaker från myriader av olika butiker?

    Blev en något flummig tråd… :)

    #185652
    chinaski
    Deltagare

    Här var det inte nån vidare aktivitet? :)

    #185653
    Mr Jonas
    Deltagare

    Hej
    Regel – Avgiftsguiden.
    http://tullverket.se/sv/privat/tjansterforprivatpersoner/avgiftsguidenraknautvadvarankostar.4.7df61c5915510cfe9e710532.html

    Verklighet
    Kina e stort – Beställde från 2st leverantörer och fick 5st paket via posten.
    Administrationskostnaden blev 3 x 75kr samt 2 x 125kr.
    Tull, skatt o moms enligt tabell.

    Köpte produkterna som privatperson och satte in dem i företaget. (Egen insättning ngt nummer)
    Produkterna används/förbrukas i en 15år gammal maskin.

    Med vänlig hälsning,
    Jonas

    #185740
    kaes
    Deltagare

    Jag handlar även över Aliexpress och begär då av leverantören att lägga alla mina produkter i samma försändelser och det kan vara 30-50 saker och det har alltid funkat och då betalar jag en avgift på 75 kr samt moms så klart, men kommer undan med avgiften på alla saker.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.