Plus Forum E-handelsforumet Logistik 3PL-samarbete sökes till ideell förening.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104845
    RTS
    Deltagare

    Hej!

    Vi är en ideell förening som söker en samarbetspartner för 3PL.

    Vi har en enkel webbshop (tictail) för våra medlemmar där de kan köpa diverse profilprodukter och annat. I nuläget ca 60 olika produkter, i snitt 5 försändelser i veckan med en snittvikt på under 50 gram. Ett fåtal inleveranser och ingen hantering av returer/reklamationer.

    Idag skickas i princips allt med posten i vanliga frankerade kuvert.

    Vi söker dig som är beredd att ingå någon form av sponsoravtal där hela eller delar av kostnaderna täcks genom exponering av ditt företag mot våra medlemmar.

    Detta skulle innebära direkt exponering mot våra ca 2100 aktiva medlemmar som alla är män mellan 18-40 år. Dessa är till stor del entreprenörer, egna företagare och i övrigt engagerade och drivna personer.

    Indirekt exponering får vi mot våra ca 10.000 inaktiva/fd medlemmar samt vår systerförening med ca 1800 medlemmar, som är uppbygg på exakt samma sätt men för kvinnor.
    Därtill har vi också den internationella grenen av organisationen som i nuläget har ca 40.000 aktiva medlemmar.

    Exponeringen kan exempelvis ske genom er logga/information på packeteringsmaterial, i webbshoppen, annonsutrymme i vår medlemstidning, möjlighet att synas på våra event etc.

    Vi är flexibla och vill gärna hitta en lösning som på bästa sätt passar alla inblandade.

    Finns det ett intresse är du/ni välkommen att kontakta mig här via PM på forumet för vidare diskussion.

    Vänliga hälsningar,

    Pontus
    Tidigare riksordförande och ständig Eldsjäl i föreningen Round Table.

    #185836
    3plforum
    Deltagare

    Jag vill gärna veta mer.
    kan du maila till rickard@ogoship.com

    #185838
    Ekraft
    Deltagare

    Vem vill egentligen förknippas med en förening endast för män? En förening där kvinnor är hänvisade till en “systerförening”?

    #185863
    RTS
    Deltagare

    @Ekraft 92954 wrote:

    Vem vill egentligen förknippas med en förening endast för män? En förening där kvinnor är hänvisade till en “systerförening”?

    Reagerar du likadant på tex idrottsföreningar som har både damlag och herrlag?

    Om det är just benämningen “systerförening” som du reagerar på så kan jag försäkra dig om att det inte finns någonting negativt menat någonstans.

    Jag förstår inte heller riktigt varför man inte skulle vilja förknippas med oss? Om något borde det snarare ses lite som “en fjäder i hatten” att samarbeta med oss med tanke på allting gott vi gör i och för samhället och vår omgivning.

    Vi har ett nära samarbete mellan mellan föreningarna på alla plan. Vi samarbetar och hjälps åt vid ett flertal olika arrangemang och insamlingar. Totalt sett samlar vi årligen in miljonbelopp bara i Sverige till olika välgörande ändamål. Vi har hjälpt till att bygga hundratals klassrum i Indien och Nepal, vi har bidragit till att bygga upp hela samhällen efter olika katastrofer. Vi bidrar på alla sätt vi kan till en bättre värld.

    #185864
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @Ekraft 92954 wrote:

    Vem vill egentligen förknippas med en förening endast för män? En förening där kvinnor är hänvisade till en “systerförening”?

    Håller med faktiskt.

    Jag har heller aldrig fattat det där med herrföreningar, ha alltid undrat exakt vad det är man gör som gör att inte kvinnor kan vara med? Det måste väl vara något med man gör med könsorganen :rolleyes: eller så? För annars är vi rätt lika faktiskt och kan göra exakt samma saker. Jag försäkrar att jag som kvinna är fullt kapabel att idka välgörenhet och äta middagar jag också.

    och att behöva hålla på med s.k systerföreningar, dvs två föreningar om man ändå samverkar och påstår sig göra samma sak, känns som total idioti och bakåtsträvande big time. Själv har jag konstant tackat nej när folk velat välja in mig i sådant där tokeri, och har en hel del vänner som tackat nej till både frimurare och andra herrsällskap av precis samma anledning. Förlegat och gammelmodig syn på kön och könsroller. Vi lever i en modern tid nu där kvinnan ska ta lika stor plats som mannen.

    På samma sätt har jag heller aldrig fattat det där med tjejmiddagar, olika kvinnoföreningar, kvinnor kan och aktiviteter som exkluderar män. Jag tycker allt sånt bara är rena larvet. Att inte vuxet folk ska kunna umgås med varandra för att de har skilda kön är oerhört löjligt. Det kunde man hålla på med på 1800 talet, men nu känns det som att samhället borde kommit längre än så.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.