Plus Forum E-handelsforumet Logistik DHL Julöppet??

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104893
    Jolo
    Deltagare

    Hej,

    Någon som vet om DHL:s Telefon/ kundservice (0771 345 345 ) är öppet alls under julen :confused:

    Eller öppnar de igen först den 27/12?

    Hittar inte info alls om deras öppentider för julen..
    Har problem med att de levererat paket till fel kunder..

    #185924
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    27/12 har jag hämtning nästa gång så då lär dom nog ha öppet på supporten igen.

    @Jolo 93071 wrote:

    Hej,

    Någon som vet om DHL:s Telefon/ kundservice (0771 345 345 ) är öppet alls under julen :confused:

    Eller öppnar de igen först den 27/12?

    Hittar inte info alls om deras öppentider för julen..
    Har problem med att de levererat paket till fel kunder..

    #185925
    Jolo
    Deltagare

    Stort tack för svar!
    Synd att det är stängt när man som mest behöver dem.. i julklappstider..:cool:

    #185931
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller med. Jag tycker dock att DHL skött sig riktigt bra denna jul.

    Det problem vi märkt är att DHL servicepoint strulat lite. det har stått “Sändning på väg till DHL SERVICE POINT”, men dom få gånger detta hänt har det visat sig ligga på utlämningsstället. Problemet för några av våra kunder har varit att dom bott i Stockholm och då haft 5-6 olika ställen där dom kunnat hämta ut sina paket och då är det svårt att “bara åka förbi och kolla”.

    Men annars bra leveranstider som vanligt från DHL och deras support är som vanligt helt jävla fantastisk på alla sätt oavsett om det gäller en felaktig faktura eller saknat paket.

    @Jolo 93073 wrote:

    Stort tack för svar!
    Synd att det är stängt när man som mest behöver dem.. i julklappstider..:cool:

    #185934
    Jolo
    Deltagare

    Ja, jag tycker DHL har blivit bättre de senaste åren gällande kundtjänst och bemöttande :)

    Dock har jag haft ett par paket på vift nu under 2 månader och otaliga samtal och mail har skickats, det har letats, hittats, försvunnit, adresser har ändrats och blivit fel, godsen har ändrats i både vikt och antal fram och tillbaka..

    ..men jag har hållt ut och mina stackars kunder har tappert hängt kvar fast jag erbjudit dem avbeställning och pengarna tillbaka.

    Häromdagen var det bara ett paket som inte kommit fram men så fick jag ett mail att nu var det i Malmö på väg till kunden.. jag blev lycklig :D kunden blev lycklig :D och kundtjänst pustade nog ut..:p..lite för tidigt.. jag tänkte tack för att det löste sig innan julhelgen…tills att jag upptäcker att paketet inte levererats till min kund..var vet jag inte för nu är det ju stängt till torsdag.. men tydligen har någon tagit emot det, ibland vet man inte om man skratta eller gråta.. 😮

    #185936
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Slarvar DHL bort paket (1-3st per 1000 ordrar i vårt fall) skickar vi nytt. Vi startar ett ärende hos DHL direkt och har vi inte fått svar morgonen efter skickar vi nytt till kunden. Paketen kommer typ alltid fram för eller senare och då skickas det tillbaka till oss och den kostnaden får DHL stå för plus första frakten till kunden.

    Men som tur är det sällan detta händer men såklart är varje bortslarvat paket ett för mycket. Men det gör lika ont i hjärtat varje gång en kund får vänta för länge på sina produkter på grund av slarv (som det oftast handlar om pga dåliga rutiner eller annat).

    Här önskade jag att det kom varningsmail när en sändning inte kommit fram så man för en gång skull kan agera innan kunden, det är först när kunden har varan i sin hand och är nöjd med produkten vårt arbete slutar. Hade man kunnat agera innan hade detta gett den där extra servicen, man har gått dom där extra stegen för kunden som få/ingen gör idag tyvärr.

    @Jolo 93083 wrote:

    Ja, jag tycker DHL har blivit bättre de senaste åren gällande kundtjänst och bemöttande :)

    Dock har jag haft ett par paket på vift nu under 2 månader och otaliga samtal och mail har skickats, det har letats, hittats, försvunnit, adresser har ändrats och blivit fel, godsen har ändrats i både vikt och antal fram och tillbaka..

    ..men jag har hållt ut och mina stackars kunder har tappert hängt kvar fast jag erbjudit dem avbeställning och pengarna tillbaka.

    Häromdagen var det bara ett paket som inte kommit fram men så fick jag ett mail att nu var det i Malmö på väg till kunden.. jag blev lycklig :D kunden blev lycklig :D och kundtjänst pustade nog ut..:p..lite för tidigt.. jag tänkte tack för att det löste sig innan julhelgen…tills att jag upptäcker att paketet inte levererats till min kund..var vet jag inte för nu är det ju stängt till torsdag.. men tydligen har någon tagit emot det, ibland vet man inte om man skratta eller gråta.. 😮

    #185937
    Jolo
    Deltagare

    Tyvärr har jag tillverkningstid på flera veckor så jag kan inte bara skicka nytt.

    Intressant att du får ersättning, jag har aldrig fått ersättning fast jag frågat om detta.. men du kanske har något annat avtal.

    Ja ett varningsmail hade varit bra.

    Tyvärr är det även ofta fel i multishippings sökhistorik och även activtracing utan att man får veta något och då kan man inte avstyra problem i ett tidigt skede utan de växer sig onödigt stora.

    #185938
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Vi får inte ersättning, men vi självklart ska vi inte stå för första eller andra fraktkostnaden som uppstår när DHL slarvat bort paketet till kunden och det brukar inte vara problem för oss att få igenom.

    Fast vet man att man snittar 2 dagar på en leverans så kan man få ett mail när det passar 48 timmar. jag förstår att DHL inte vill ha detta då dom hade fått “lite” mycket på supporten =).

    @Jolo 93087 wrote:

    Tyvärr har jag tillverkningstid på flera veckor så jag kan inte bara skicka nytt.

    Intressant att du får ersättning, jag har aldrig fått ersättning fast jag frågat om detta.. men du kanske har något annat avtal.

    Ja ett varningsmail hade varit bra.

    Tyvärr är det även ofta fel i multishippings sökhistorik och även activtracing utan att man får veta något och då kan man inte avstyra problem i ett tidigt skede utan de växer sig onödigt stora.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.