Plus Forum E-handelsforumet Logistik Problem med 3PL

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104939
    simp
    Deltagare

    Hej,

    Jag har min e-handelslogistik hos ett 3PL-företag som ständigt är överbelastat. Hantera inleveranser tar ofta 1-3 veckor och mina packtider ser ut ungefär såhär för Januari (som borde vara en lugn månad).

    0-24h : 123 orders
    24-48h : 122 orders
    48-72h : 61 orders
    72-96h : 15 orders
    96 -124h : 3 orders
    124 -148 h : 2 orders

    Detta visar tiden för hur lång tid det tar mellan att jag skickar in min order tills dom återkommer med ett sändningsnummer. Jag har räknat bort helgdagar. Cirka 80 % av min orders går med DHL-servicepoint och 10-20% är större kollin som går med DHL Home-Delivery eller stycke.

    Vad säger ni om detta? ska man leva med dessa tider i dagens e-handelssamhälle. Tyvärr är det dyrt och tar tid att byta.

    #186087
    Stefan72
    Deltagare

    Om det hela tiden finns saldo på allt så skulle då jag inte acceptera det. Fast sen beror det ju på vadd et står i avtalet förstås. De kanske har nå finstilt……….

    #186100
    JohanP
    Deltagare

    Hej!
    Jag förstår att du inte är nöjd med din nuvarande 3PL-leverantör.
    Välkommen till DC Syd, vi är rädda om ERA kunder!
    Vi har goda referenser du gärna får kontakta!
    Kontakta mig på jps@dc-syd.se så hjälper vi dig med flytten.
    Det behöver varken bli dyrt, ta lång tid eller drabba din kundservice och leveranstider avsevärt!
    Välkommen
    Johan

    #186103

    Hej,

    Jag tror vi på Prime Penguin kan hjälpa dig hitta rätt 3PL som kan lösa era logistikproblem.

    Med vår plattform får du som e-handlare total översikt över ditt lager där du kan följa hela ert flöde och ha total kontroll över bl.a. kostnader och leveranstider. Vår tjänst gör outsourcing till 3PL transparent.

    Vi är förintegrerade i vår 3PL-partners WMS system och de största e-handelsplattformarna så att ni kan vara igång på ett par minuter.

    Kika gärna in på primepenguin.com och ta kontakt med mig så kan jag berätta mer.

    Allt gott!
    Hälsningar,
    Harald @primepenguin.com

    #186104
    Peter_T
    Deltagare

    Hej,
    Så här kan du inte ha det.
    Vi på Proflog kan erbjuda dig snabb hantering på nämnd volym. Alla våra kunders order plockas och packas oftast samma dag förutsatt att varorna finns i lager. Vi garanterar alla våra kunder hög servicegrad på våra tjänster, naturligtvis till marknadsmässiga priser. Kontakta mig så berättar jag mer. peter.thelin@fsproflog.se

    #186106
    Jonkejober
    Deltagare

    Hade varit än mer intressant om ni 3pl leverantörer hade kunna visa upp statistik och fakta istället för att bara “lova” att ni är bättre [emoji2]

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.