Plus Forum E-handelsforumet Logistik Problem med GK420D

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104962
    Daano
    Deltagare

    Hej!

    Det är så att jag har nyligen köpt Zebra GK420d!
    Problemet jag har är att den skriver inte ut på hela etiketten.
    När jag försöker printa så blir det ett A4 papper och liten text.
    Bild: https://imgur.com/a/DUhJ3wW

    Har någon haft samma problem tidigare?
    Hoppas jag kan lösa detta problemet!

    Tacksam för svar.

    #186140
    Stefan72
    Deltagare

    Låter som att du inte ändrat hos din fraktleverantör. Även där brukar man kunna välja utskriftsformat på etiketterna och typ av skrivare.

    #186141
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag instämmer med Stefan.

    Men det ser ut att du kör via en Apple? Jag fick in och pilla i Scale (du har din på 48, jag tror jag fick göra 96). Kanske hjälper?

    #186142
    Daano
    Deltagare

    @Stefan72 93371 wrote:

    Låter som att du inte ändrat hos din fraktleverantör. Även där brukar man kunna välja utskriftsformat på etiketterna och typ av skrivare.

    Hur ändrar jag fraktleverantör?
    Är nybörjare :)
    behöver jag företag account?

    @Jimmy Öström 93372 wrote:

    Jag instämmer med Stefan.

    Men det ser ut att du kör via en Apple? Jag fick in och pilla i Scale (du har din på 48, jag tror jag fick göra 96). Kanske hjälper?

    Jag testade scale på 96 och allt försvinner på pappret.

    #186145
    Stefan72
    Deltagare

    Hur skickar du idag? Kör du online hos nån random på nätet kanske det inte fungerar nå bra med etikettskrivare. De flesta utgår väl från att kunden har laserskrivare eller liknande och kör A4 och viker och tejpar fast.
    Har man tex konto på DHL själv så kan man där i portalen ange format och skrivare.

    #186146
    Daano
    Deltagare

    @Stefan72 93376 wrote:

    Hur skickar du idag? Kör du online hos nån random på nätet kanske det inte fungerar nå bra med etikettskrivare. De flesta utgår väl från att kunden har laserskrivare eller liknande och kör A4 och viker och tejpar fast.
    Har man tex konto på DHL själv så kan man där i portalen ange format och skrivare.

    Jag har person konto på PostNord där jag kan skriva ut min fraktsedel eller ladda ner den som pdf fil.
    Men fraktsedel skrivs ut med liten text på etiketten. Vad behöver jag använda för att förstora den texten?

    Innan använde jag vanlig skrivare för att printa och sedan tejpa fast pappret på paketet.

    #186147
    Stefan72
    Deltagare

    Jo men då är jag rädd för att det blir som det blir. Default för onlineköp av tex privatperson är nog laserskrivare och A4 för det är vanligast. Använder man etikettskrivare så är det mer professionellt och det bygger nog på att man kan ändra detta redan hos avsändaren.
    men jag är långt ifrån nån expert men pdf filer kan vara luriga. Är det sällan du skickar så kan man ju spara filen och ändra storleken själv i acrobat kanske och sen skriva ut men det blir väldigt tungrott.

    #186148
    Daano
    Deltagare

    @Stefan72 93378 wrote:

    Jo men då är jag rädd för att det blir som det blir. Default för onlineköp av tex privatperson är nog laserskrivare och A4 för det är vanligast. Använder man etikettskrivare så är det mer professionellt och det bygger nog på att man kan ändra detta redan hos avsändaren.
    men jag är långt ifrån nån expert men pdf filer kan vara luriga. Är det sällan du skickar så kan man ju spara filen och ändra storleken själv i acrobat kanske och sen skriva ut men det blir väldigt tungrott.

    Jag har testat att klippa bilden men blir dålig kvalitet på tycket.
    Behöver jag någon företags konto på PostNord hantera storlek på fraksedel?

    #186151
    Stefan72
    Deltagare

    nja. har man egna avtal så har man tillgång till portaler där man bokar och skickar. postnord har tex Pacsoft online, DHL har multishipping. I dessa gör man sen skrivarinställningarna. Köper man och bokar frakt online utan avtal så är ju troligen default det jag är inne på. Då blir det krångligt med andra skrivare……

    #186154
    Mr Jonas
    Deltagare

    @Daano 93369 wrote:

    Hej!

    Det är så att jag har nyligen köpt Zebra GK420d!
    Problemet jag har är att den skriver inte ut på hela etiketten.
    När jag försöker printa så blir det ett A4 papper och liten text.
    Bild: https://imgur.com/a/DUhJ3wW

    Har någon haft samma problem tidigare?
    Hoppas jag kan lösa detta problemet!

    Tacksam för svar.

    Prova 1
    Paper size – User defined (Kontrollera att den är rätt storlek på pappret – även i själva dokumentet.)
    Prova 2
    Är skrivaren inställd i rätt upplösning? Om man skriver ut ett dokument i 180dpi när skrivaren är inställd på 206dpi eller 300dpi. (Eller tvärt om) så får man effekten av att texten blir för liten. (enkelt sagt).

    Med vänlig hälsning,
    Jonas

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.