Plus Forum E-handelsforumet Logistik Billigaste fraktlösningen

Etiketter: , ,

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105010
    Grindsamhalle
    Deltagare

    Hej

    Har under dagen kollat runt på internet och jämfört olika fraktalternativ. Har inte fått någon direkt klarhet i det hela så tänkte nu försöka mig på ett sk forumsinlägg.

    Har en liten webbutik som hobbyprojekt.
    I månaden blir det ca:

    40 paket inrikes (0.2-1.0 kg)
    60 paket utrikes EU/USA (0.2-1.0 kg)

    Har hittills använt mig av postnord som privatperson.
    63kr för inrikes och 101-120kr för utrikes. Spårbart, försäkrat osv.

    Anledningen att utrikes-priserna är låga är för att man kan deklarera vikten som 100g även om det väger 1kg. Postnord har ingen kontroll på detta.

    Antar att priserna hos postnord blir ännu lägre nu när jag ska skaffa företag. Finns det någon tjänst som kan klå dessa priserna?

    Ifall man går med i Edge som har avtal med DHL osv får man även billigare frakt vid import? Importerar ca 20 kg i månaden ifrån Kina med DHL och EMS.

    Tacksam för svar.

    #186278
    Stefan72
    Deltagare

    Den stora anledningen till att mycket priser på posten skiljer mellan privat och företag är att de många ggr inte har volymberäkning på privatpaket. Det är fasta priser på vikt enbart. Tar du ett avtal som företagare så kan du alltså hamna i en heeelt annan situation och som många vet så ska man skicka oerhört mycket paket för att ens ta sig ifrån standardavtal som ger 5% rabatt.

    #186281

    Hej!

    Jag hjälper dig gärna att sänka dina fraktkostnader. Mejla mig på anton.olsson@vimsa.com så tar vi det där ifrån. Vi (Visma Advantage & Lessmore) har ny förhandlade avtal med DHL som du kan ta del av!

    #186284
    Tipposkar
    Medlem

    Finns en del medlemsorganisationer som erbjuder upphandlade gruppavtal inom bl.a. frakt. Edge kanske funkar annars Bolagsdealen.se som bl.a. har bra avtal med DHL för inrikes och Asendia för internationellt där du kan skicka spårbara varubrev. Med tanke på vikten på det du vill skicka så är nog billigaste alternativet varubrev.

    #186288
    jockel
    Deltagare

    Lessmore skulle jag akta mig för. Det räcker med en enkel sökning på google så förstår du varför ;-) kolla länk 2 och 3 i listan av dom som dyker upp…

    #186289
    Stefan72
    Deltagare

    Fast det med avtalen kan ju förvisso ha korrigerats sen visma gått in ?

    #186304
    JohanP
    Deltagare

    Hej Carl,
    DC Syd som jag arbetar för hjälper e-handlarna med 3PL, tredjepartslogistik, så e-handlarna kan fokusera på affärerna, ha semester, få billigare frakter, slippa bygga lager…etc
    Vi välkomna små som stora kunder!
    Välkommen tillbaka med ev. frågor.
    Vänligen Johan
    0102115515
    jps@dc-syd.se

    #186567
    jadsal
    Deltagare

    @Grindsamhälle 93577 wrote:

    Hej

    Har under dagen kollat runt på internet och jämfört olika fraktalternativ. Har inte fått någon direkt klarhet i det hela så tänkte nu försöka mig på ett sk forumsinlägg.

    Har en liten webbutik som hobbyprojekt.
    I månaden blir det ca:

    40 paket inrikes (0.2-1.0 kg)
    60 paket utrikes EU/USA (0.2-1.0 kg)

    Har hittills använt mig av postnord som privatperson.
    63kr för inrikes och 101-120kr för utrikes. Spårbart, försäkrat osv.

    Anledningen att utrikes-priserna är låga är för att man kan deklarera vikten som 100g även om det väger 1kg. Postnord har ingen kontroll på detta.

    Antar att priserna hos postnord blir ännu lägre nu när jag ska skaffa företag. Finns det någon tjänst som kan klå dessa priserna?

    Ifall man går med i Edge som har avtal med DHL osv får man även billigare frakt vid import? Importerar ca 20 kg i månaden ifrån Kina med DHL och EMS.

    Tacksam för svar.

    Kontakta oss så får du en mycket bättre deal!
    http://www.transportdeal.se

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.