Plus Forum E-handelsforumet Logistik Kartong eller Enkelwell?

Etiketter: , ,

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105178
    Lekalot
    Deltagare

    Kan enkelwell ( ex. Enkelwell – Stoetdaempning – Emballageanvändas som ersättning för kartong? Ja, packoplock själva skriver det, men jag vill höra från någon som provat. Är väl inte direkt ömtåliga saker jag kommer skicka och det känns billigare att skicka genom att bara vira enkelwell runt förpackningarna ( många av mina produkter ligger i tillverkarens förpackningar). Är jag dumsnål? Kommer det se B ut om jag levererar saker på det viset?

    Vill veta fördelar och nackdelar av er som har erfarenhet av detta. :)

    #186687
    Stefan72
    Deltagare

    Vi får nog reda upp begreppen först. En kartong är en sak och den kan vara i enkelwell och dubbelwell, kanske tom trippel? Det du visar är ju wellpapp på rulle och den är ju oftast i just enkelwell för den blir onödigt jobbig att rulla annars. Det är alltså antalet skikt det handlar om med enkel, dubbel.
    Hur du väljer att skicka dina varor i är ju egalt. Det måste ju packas så det fungerar med dagens transporter och sorteringsmetoder. En vara inlindad i just det där kan ju alltså ta skada eller vara fel emballagemetod men det beror ju helt på vad du skickar.
    kommer din vara i en rejäl kartong från start och man bara vill skydda och dölja utsidan så fungerar det säkert med well på rulle men att linda in lösa produkter i det blir ju dumt.

    #186688
    Lekalot
    Deltagare

    Tack för förklaringen, nu har jag lärt mig nya saker igen. När jag tänkte “kartong” menade jag en låda av kartong. Dåligt uttryckt av mig. Att skicka lösa föremål invirade i enkelwell förstår jag att det inte är så bra men om produkterna redan ligger i kartong från leverantör så bör det funka. Jag själv tycker det ser proffsigare ut om varor kommer i en låda, men det kanske bara är jag.
    Allt beror givetvis från produkt till produkt men jag tänker på presentationen när varan anlänt hos kunden.

    #186692
    kaiserkarl
    Deltagare

    @Lekalot 94143 wrote:

    Tack för förklaringen, nu har jag lärt mig nya saker igen. När jag tänkte “kartong” menade jag en låda av kartong. Dåligt uttryckt av mig. Att skicka lösa föremål invirade i enkelwell förstår jag att det inte är så bra men om produkterna redan ligger i kartong från leverantör så bör det funka. Jag själv tycker det ser proffsigare ut om varor kommer i en låda, men det kanske bara är jag.
    Allt beror givetvis från produkt till produkt men jag tänker på presentationen när varan anlänt hos kunden.

    Du menar att du bara ska vira runt denna runt dina varor som redan ligger i kartong? Då blir det ju öppet på sidorna? och hur bra fäster en adresslapp då?
    Jag skulle nog uppleva det som väldigt fattigt om jag fick ett “Paket” som såg ut så…

    #186695
    Stefan72
    Deltagare

    Allt beror ju på hur det man ska skicka ser ut som sagt……..omöjligt att säga varken bu eller bä annars.
    Inget ovanligt med well på rulle annars. Det är många av mina lev som skickar så. Har inte tänkt på att det skulle se fattigt ut på nåt vis. Adresslappar fäster lika bra på well på rulle som på en kartong. (om man nu inte väljer att ha det krulliga utåt då men det hoppas jag ingen gör)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.