Plus Forum E-handelsforumet Logistik 3PL, pålitligt? Får all info.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105275
    Alpha
    Deltagare

    Hej!

    Tänkte höra hur ni som kör 3PL tänker?

    3PL företagen får all information vad gäller inköpsplats, försäljning, pris, antal.

    Får ni ingen dålig magkänsla att de skulle kunna ta (sno) ens idé?

    Jag har dålig erfarenhet av att min granne snodde min idé, därför jag kom att tänka på det.

    Tack.

    #186880
    knofan
    Deltagare

    Hej

    Din farhåga är väl inte direkt oberättigad men jag har inte hört så mycket om det så jag är osäker på att vilket företag som helst kan göra en sådan sak.

    Amazon har fått kritik för detta tidigare. De har samlat in data om ett varumärke och dess försäljning, valt ut de bästsäljande produkterna, gjort billiga kopior och sedan sålt dem sida vid sida.

    Jag tror dock att det krävs ett företag med ganska stora resurser för att klara en sådan sak och jag tror också att de måste ha en fungerande säljkanal för det redan från början (som Amazon). Det räcker i regel inte med att veta vilken vara, pris och ställe för att bli framgångsrik. För detta är något som precis vem som helst kan få reda på om vilken vara som helst (nästan). Du har en hel uppsjö med saker “bakom” som skall fungera för att sälja.

    Vi sköter vår logistik själva så detta är inte ett problem. Men framöver så kanske vi kommer att lägga ut vår lagerhantering om det visar sig vara billigare/enklare.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.