Feedback söker på ide om "e-handelshotell"? - Ehandel.se
Ehandel.se Forum

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-24, 08:32
lagstrom lagstrom är inte uppkopplad
Ny medlem
Feedback söker på ide om "e-handelshotell"? www.renlyx.se, isocomponenter.se
Feedback söker på ide om "e-handelshotell"? Lagrafica, Nima Sweden AB, Iso Componenter AB

Reg.datum: jul 2014
lagstrom is on a distinguished road
Standard Feedback söker på ide om "e-handelshotell"?

Vi är ett ganska litet importföretag med eget plocklager. Vi säljer små komponenter till specialicerad industri B2B och behöver eventuellt byta lokaler. Vi känner att det både socialt och ekonomiskt och ur nätverkssynpunkt skulle fördelaktigt att dela lager med andra som bedriver distanshandel och samtidigt då också dela på kostnader. Vi verkar i Malmö och lokaler är generellt dyra och ofta ganska onödigt att små företags ska ha eget av allt. Vi är 2 personer och min tanke som ägare var att försöka hitta ett sorts lagerkollektiv med ett par olika företagare där man har en yta för lager och en yta för kontorsplatser och då kan hyra ut antingen hyllor på lagret och/eller kontorsplats.
Man skulle då ha gemensamma packytor, gemensamma toalett, lunchrum , värmekostnader mm. Ja som ett kontorshotell fast med lager för handelsföretag. På lagret har man gemensamma skrivare, etikettskrivare mm
Vad tror ni om detta upplägg. Jag skulle kunna tänka mig försöka hitta en fastighetsägare som är intresserad av ett sånt här koncept. Det står väldigt många stora lokaler tomma i industriområdena här nere i öresundsregionen.

Jag skulle gärna vilja ha lite input på för- och nackdelar. Vad tror ni?
Svara med citat
Annons

Svara

Taggar
e-handel, lager, lokaler

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg