Plus Forum E-handelsforumet Logistik Transportföretag för import från USA

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95550
    1CRU
    Deltagare

    Jag ska börja köpa in tunga saker på pall från New York och skulle vilja få lite hjälp av er med att hitta ett transportföretag som är bra och dessutom har bra service. Jag vet att det är en djungel av transportföretag och jag vet inte riktigt vart jag ska börja leta. Alla tips mottages tacksamt. Ni får gärna berätta varför ni tycker att just “ert” transportföretag är bra resp dåligt.
    Det är även bra om de kunde ta hand om alla dokument för importen till tullen.

    Mvh

    Helen

    #118895
    MonsterM
    Deltagare

    När vi tog hem vår CNC-fräs från Usa så använde vi oss av Scan Global Logistics. De skötte allt, momsbetalning, förtullning mm. Kommer inte ihåg exakt pris, men pallen vi tog hem var på ca 700kg och från North Carolina via Göteborg till djupaste norrländska skogarna så tror jag frakten landade kring 12 000:-. Frakten från Göteborg till Lövånger stod för ca 40% av kostnaden . Priset går ju naturligtvis att förhandla om man ska köra flera svängar.

    Men kommer ihåg att jag var ruskigt nöjd med servicen. Då vi inte hade någon truck eller traktor för att lossa den gigantiska pallen så fixade Scan Global så att utkörningen skedde med en lastbil som hade bakgavellyft.

    #118908
    1CRU
    Deltagare

    @MonsterM 15243 wrote:

    När vi tog hem vår CNC-fräs från Usa så använde vi oss av Scan Global Logistics. De skötte allt, momsbetalning, förtullning mm. Kommer inte ihåg exakt pris, men pallen vi tog hem var på ca 700kg och från North Carolina via Göteborg till djupaste norrländska skogarna så tror jag frakten landade kring 12 000:-. Frakten från Göteborg till Lövånger stod för ca 40% av kostnaden . Priset går ju naturligtvis att förhandla om man ska köra flera svängar.

    Men kommer ihåg att jag var ruskigt nöjd med servicen. Då vi inte hade någon truck eller traktor för att lossa den gigantiska pallen så fixade Scan Global så att utkörningen skedde med en lastbil som hade bakgavellyft.

    Tack snälla MonsterM för ditt förslag! jag ska genast kontakta dem. Att företaget håller en hög servicenivå betyder mer för mig än att de är billigast.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.